Jihlava může začít se stavbou nového terminálu, cena v soutěži spadla o 29 %

Vizualizace centrálního dopravního terminálu Jihlava. Foto: Jihlava.euVizualizace centrálního dopravního terminálu Jihlava. Foto: Jihlava.eu

Stavba autobusového terminálu doplní velkou proměnu železniční stanice.

Sdružení firem IMOS, Geosan a Metrostav DIZ vyhrálo soutěže na první etapu stavby centrálního dopravního terminálu v Jihlavě. Stavba v příštích dnech může začít, město již podepsalo s vítězem smlouvu.

Cena v soutěži spadla o 29 % z 404 na 287,5 milionu korun, smlouva je již v registru. Zakázka je součástí kompletní proměny jihlavského nádraží, která souvisí i s plány na vedení vysokorychlostní tratě do krajského města.

Před nádražní halou vzniknou zastávky MHD a linkové autobusové dopravy, dále parkoviště P+R s 68 místy a komunikace propojující jednotlivé části terminálu včetně okružní křižovatky na Havlíčkově ulici. Součástí projektu je i nové veřejné osvětlení a komunikace pro pěší, počítá také se zastávkami náhradní dopravy a rozšířením veřejné zeleně.

Městská investice tak doplní tu Správy železnic. Zakázku za 1,267 miliardy korun získala Skanska. Na městském nádraží vzniknou nová nástupiště přístupná podchodem, který povede pod celým kolejištěm až do Mostecké ulice. Schodiště na nástupiště vždy doplní výtah.

Velká proměna nádraží Jihlava město může začít, vyjde na 1,27 miliardy. Zakázku získala Skanska

Dosluhující nádražní budovu nahradí nový objekt, který bude zároveň sloužit jako zázemí nově vybudovaného dopravního terminálu. V místě stávající nádražní budovy vznikne okružní křižovatka. Pro novostavbu, která ji nahradí, se využije prostor po zrušených kolejích. V přízemí se bude nacházet společná příjezdová a odjezdová hala, první patro bude tvořit čekárna pro přestupující cestující.

Z městského nádraží v Jihlavě tak vznikne moderní dopravní terminál regionálního významu. Cestujícím zajistí pohodlný přestup mezi osobní železniční, linkovou autobusovou a městskou hromadnou dopravou s odpovídajícím napojením na pěší, cyklistické a automobilové trasy.
„Během výstavby dojde na určitý čas také k výluce vlaků, které si objednává Kraj Vysočina. Nádraží bude průjezdné, ale zastavovat bude pouze na vedlejší zastávce ve Starých horách. Termín výluk zatím není upřesněn,“  doplnil primátor Jihlavy Petr Ryška.

Výstavba bude podpořena dotací z Integrovaného regionálního operačního programu ve výši 120,79 milionu korun. Město bude soutěžit ještě výstavbu trolejového vedení pro trolejbusy.

https://www.hlidacstatu.cz/Detail/30121552

Tagy Centrální dopravní terminál Jihlava Jihlava nádraží Jihlava město
34 komentářů