Praze došly peníze na budovaný podjezd před nádražím Bubny. Shání dalších 178 milionů

Vizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.euVizualizace podjezdu v Bubnech. Foto: Praha.eu

K výstavbě podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic.

Praha vyčerpala peníze, které měla letošním v rozpočtu určené na podchod a tramvajový podjezd železniční trati mezi Negrelliho viaduktem a vznikající novou budovou nádraží Praha-Bubny.  

Podchod vzniká v režii Prahy souběžně s hlavní stavbou nádraží hrazenou Správou železnic. Měl by sloužit pěším a cyklistům už za rok, kdy se bude nové nádraží otevírat.

Až se pokročí s přípravou Vltavské filharmonie, která zcela změní dopravní režim celé oblasti, bude do podjezdu převedena tramvajová trať mezi Letnou a Holešovicemi. Ta nyní vede mezi Pražskou tržnicí a stanicí Vltavská po Bubenském nábřeží.

V celém tomto prostoru budu na nádraží Bubny navazovat stavba Vltavské filharmonie.Negrelliho viadukt ze střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNegrelliho viadukt ze střechy nádraží Praha-Bubny. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Jelikož stavba podchodu/podjezdu se musí koordinovat s projektem nádraží a železniční tratě směrem k Výstavišti, je potřeba na ni uvolnit dalších 178 milionů, se kterými se v rozpočtu města nepočítalo. Žádost o peníze projednal magistrátní výbor pro dopravu, koncem měsíce zamíří ke schválení zastupitelům. 

Peníze mají být převedeny z rezervy na kapitálové výdaje a z neúčelové rezervy rozpočtu.

K výstavbě podjezdu se magistrát zavázal v rámci spolupráce se Správou železnic, aby se vlakový provoz nemusel přerušovat dvakrát.

Na střeše nádraží Bubny. Prošli jsme estakády i budovy největšího železničního staveniště

Stavba umísťuje podjezd pod tělesem dráhy do výše uvedené stavby Správy železnic, která v budoucnu umožní realizaci přeložky tramvajové trati právě do tohoto podjezdu, jak předpokládá Územní studie Bubny-Zátory,“ píše se v zadávací dokumentaci.

Na Vltavské tak vznikne za plánovanou budovou nové filharmonie přestupní uzel mezi vlaky, metrem a tramvajemi.

Podjezd staví sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS a Chládek a Tintěra, Pardubice. Praha za něj má celkem zaplatit 249 milionů korun.

Podrobně jsme se proměnou celého území zabývali zde.

Auta do tunelů, nový vestibul metra a železniční viadukt. Jak se změní Praha s Vltavskou filharmonií

Detailně je projekt proměny čtvrti také na stránkách IPR.

Tagy Bubny Magistrát hlavního města Prahy Praha-Bubny stanice metra Vltavská Vltavská
43 komentářů