Dvanáct náprav a kloub. Nevídaný vagón pro armádu nikdo vymýšlet nechce

Vojenský vlak čili ešalon. Odsun techniky z kasáren Bechyně do Sudoměřic Autor: Armáda ČR/kapitánka Zuzana KrálováVojenský vlak čili ešalon. Odsun techniky z kasáren Bechyně do Sudoměřic Autor: Armáda ČR/kapitánka Zuzana Králová

Podobný typ železničních vozů v současné době v ČR ani v zahraničí podle ministerstva obrany neexistuje.

Česká železnice se zřejmě nedočká premiéry nákladního vagónu, který nemá ve světě obdoby. Do tendru ministerstva obrany na speciální výzkumný projekt se nikdo nepřihlásil. Vyplývá to z písemné zprávy zadavatele. Ministerstvo obrany na dotazy deníku Zdopravy.cz ohledně dalšího osudu plánu na nový vagón pro armádu neodpovědělo.

Nový nákladní vůz měl být dle představ ministerstva obrany nízkopodlažní, dvoučlánkový, dvanáctinápravový s kloubem. Prototyp měl vzniknout do 36 měsíců od podpisu smlouvy. Obrana při vypisování tendru připouštěla i neúspěch, tedy že se vůz vyvinout nepodaří. Alespoň by ale byly odhaleny překážky, které tomu brání. Ani k tomu nedojde.

„V současné době existují problémy s železniční přepravitelností vybrané vojenské techniky (VT) z důvodu velkých rozměrů nebo hmotnosti. Požadované řešení předejde dopadům na přepravitelnost jak některé současné techniky, tak předpokládané nově zaváděné techniky. Nový speciální železniční vůz zajistí přepravu širokého spektra VT velkých rozměrů i hmotností. Dalším velkým přínosem bude výrazné zkrácení doby pro realizaci přepravy a tím snadnější splnění závazků vůči NATO. Podobný typ železničních vozů, který by splňoval definovaná kritéria, v současné době v ČR ani v zahraničí neexistuje, tudíž vlastní vývoj železničního vozu je ideálním řešením,“ stálo v zadávací dokumentaci.

Tagy Armáda České republiky Ministerstvo obrany
31 komentářů