Polský Budimex prohrál další spor o D11 z Trutnova na hranice, výběr firmy Metrostavu platí
ÚOHS ještě řeší spor o vyloučení Budimexu.
Tři čtvrtě roku trvající spor o to, kdo bude stavět dálnici D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem, míří do finále.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl všechny návrhy polské společnosti Budimex na přezkoumání úkonů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v této soutěži. Zamítl tak i námitky proti poslednímu rozhodnutí o výběru dodavatele, kterým se stalo česko-slovensko-maďarské sdružení vedené MI Roads patřící do skupiny Metrostav.
O posledním rozhodnutí informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Jde o zatím prvoinstančním rozhodnutí, Budimex může podat rozklad. Mátl upozornil, že ještě nejde o finální tečku za všemi spory. Aktuálně ještě ÚOHS řeší rozklad proti prvoinstančnímu rozhodnutí, ve kterém potvrdil vyloučení Budimexu ze soutěže.
Další zdržení pro D11. Budimex na poslední chvíli podal rozklad proti svému vyloučení
Budimex byl původně vyhlášen vítězem jedné z největších dálničích zakázek v Česku. MI Roads ale napadla jeho kvalifikaci u tunelů a nakonec se svými námitkami sdružení uspělo a bylo vyhlášeno vítězem. Od té doby běží další kolečko odvolání a námitek, tentokrát podávané polskou firmou. „Stavba je za nás připravena ze 100 procent k okamžitému zahájení. Jakmile budeme moci podepsat smlouvu a zahájit práce, tak to uděláme. Věřím, že to bude na podzim, nejpozději říjen,“ řekl v srpnu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Stavba 21,2 kilometru dlouhého úseku D11 z Trutnova ke státní hranici má od prosince 2023 pravomocné stavební povolení. Po vyloučení Budimexu, který nabídl cenu 11,35 miliardy Kč bez DPH, muselo ŘSD znovu posoudit nabídky. V polovině června vybralo ŘSD jako nového vítěze sdružení v čele s firmou MI Roads, které v soutěži nabídlo druhou nejnižší cenu 11,71 miliardy Kč bez DPH. Úsek, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.