U Brna na D1 začala demolice mostu přes koridor, nový umožní rozšíření na šest pruhů
K dokončení prací na rozšíření má dojít v dubnu příštího roku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo dnes v noci s demolicí části mostu na D1 u Brna. Jedná se o most, který mimo jiné překonává železniční koridor z Brna do Břeclavi. Práce probíhají v noci za zastavení provozu na trati.
Jde o druhou demolici mostu v úseku Brno centrum – Brno jih, tentokrát v pravém jízdním pásu. „Práce jsou naplánovány na šest nocí a posléze bude zahájena výstavba nového mostu v šířce pro tři jízdní pruhy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.Rozšiřování dálnice mezi 194. a 196. kilometrem na šest pruhů je již za svojí polovinou, hotovo by mělo být v dubnu příštího roku.
Po zbourání stávajícího mostu začne hned stavba nového. Nadále zůstává zachovaný provoz ve dvou pruzích v každém směru, jsou ale uzavřeny některé sjezdy a nájezdy na kříženích s dálnicí D2 a s výpadovkou na Vídeň.
Rozšiřování D1 u Brna na šest pruhů je za polovinou, provoz se přesune do hotového pásu
I když jde o úsek dlouhý jen dva kilometry, v případě rozšiřování D1 kolem Brna na šest pruhů jde o velmi složitý úsek. Kromě železnice překonává dálnice také Svratku. Jde o jedno z nejvytíženějších míst české dálniční sítě.
Stát se již se zhotovitelem dohodl na urychlení prací o dva měsíce, ŘSD za to zaplatí o 70 milionů korun navíc. Zakázku provádí sdružení firem MI Roads a Doprastav, které soutěž vyhrálo s cenou 1,027 miliardy korun.
Rozšiřování dálnice D1 v Brně bude o dva měsíce rychlejší, stát zaplatí 70 milionů navíc
Dalším úsekem na rozšíření je křižovatka D1 a D2, kde stále běží soutěž. Termín pro podání nabídek je aktuálně přeložen do druhé poloviny září.
ŘSD má první povolení pro další rozšíření D1 u Brna na šest pruhů