Tunel Mrázovka slaví 20 let od otevření, zpevňovalo se podloží u 70 domů

Tunel Mrázovka. Pramen: TSK PrahaTunel Mrázovka. Pramen: TSK Praha

V roce 2007 zařadil německý automotoklub ADAC tunel Mrázovka mezi tři nejbezpečnější tunely v Evropě.

Pražská Technická správa komunikací (TSK Praha) si dnes připomíná dvacáté výročí otevření silničního tunelu Mrázovka na Smíchově.

„S délkou 1260 metrů a třemi jízdními pruhy v každém směru se tunel Mrázovka významně podílí na odvedení dopravy z rušných povrchových komunikací. Jeho inteligentní konstrukce s několika větvemi a napojením na Strahovský a Zlíchovský tunel umožňuje efektivní propojení různých částí Prahy, včetně Radlic, Jihozápadního Města, Smíchova a Břevnova,“ uvedla dnes TSK.

Ražba probíhala v letech 1998 (prosinec) až 2004, a to převážně Novou rakouskou tunelovací metodou (navrtání a odstřel).

Tunel Mrázovka. Pramen: TSK PrahaTunel Mrázovka. Pramen: TSK PrahaTunel Mrázovka. Pramen: TSK PrahaStrahovský automobilový tunel. Foto: TSK

„Jedním z největších problémů byla blízkost historických budov. Přes 70 staveb, některých starších více než století, bylo přímo ovlivněno ražbou tunelu. Aby se předešlo jejich poškození, bylo nutné podloží pod nimi důkladně zpevnit pomocí injektáže. Tato opatření výrazně prodloužila a zkomplikovala výstavbu,“ uvádí TSK.

Zhotovitelem stavby bylo sdružení Metrostav a Subterra, investice hlavního města činila 7,149 miliardy korun. Tunelová varianta dostala přednost po dlouhých diskusích před povrchovým vedením městského okruhu, které by výrazně negativně dopadlo na jižní část Smíchova.

„Z tohoto pohledu je zarážející, že to byly právě protesty ekologických aktivistů, které zdržely stavbu téměř o dva roky. Tím nejen prodloužily dobu, po kterou byl Smíchov zahlcen automobilovou dopravu, ale také způsobily prodražení stavby,“ tvrdí TSK.

Tunel Mrázovka je propojen se Strahovským tunelem mostem přes Plzeňskou a Kartouzskou ulici. Most se začal stavět v roce 2003. V roce 2007 zařadil německý automotoklub ADAC tunel Mrázovka mezi tři nejbezpečnější tunely v Evropě.

Strahovský tunel, otevřený v roce 1997, přitom aktuálně čeká kompletní rekonstrukce za zhruba šest miliard korun. Její zahájení je závislé na dokončení opravy Barrandovského mostu, dokončena by měla být v roce 2033.

Pražské silniční tunely (ve správě TSK Praha)

Tunel Délka v metrech
Vyšehradský 34
Letenský 426
Těšnovský 355
Strahovský 2042
Zlíchovský 206
Mrázovka 1300
Blanka 5500
Celkem 9863

 

 

Tagy TSK Praha tunel Mrázovka
12 komentářů