Tunel Mrázovka slaví 20 let od otevření, zpevňovalo se podloží u 70 domů
Tunel Mrázovka. Pramen: TSK Praha
V roce 2007 zařadil německý automotoklub ADAC tunel Mrázovka mezi tři nejbezpečnější tunely v Evropě.
V roce 2007 zařadil německý automotoklub ADAC tunel Mrázovka mezi tři nejbezpečnější tunely v Evropě.
Bezpecnost nade vse. Vsichni prostredni pruh a 60kmh pravy pruh 40kmh a strach a uzkost kam se podivas
mluvite o sobe?
Pseudobezpečnost. Pomalá jízda ale žádné rozestupy. Nereagování na semafor, jízda zavřeným pruhem.
„S délkou 1260 metrů a třemi jízdními pruhy v každém směru se tunel Mrázovka významně podílí na odvedení dopravy z rušných povrchových komunikací.“
Eh, a kterých prosím? Já jen že i veškeré povrchové komunikace jsou pořád plné, takže co přesně ten tunel odvádí?
Je fakt neuvěřitelné, jak sami sobě pořád lžeme, že ty tunely nějak řeší dopravu ve městě. Ano, poskytují (obvykle) rychlejší spojení dvou bodů, ale zbytku město to neulevilo vůbec nijak.
Protože není vůle uzavřít následně nějaké ulice pro auta. Nebo je výrazně omezit (třeba výjimkou pro babičky s klavírem).
a kterou z ulic na povrchu byste chtel po otevreni mrazovky uzavrit?
o necem, jako mistni doprava, jste neslysel? nebo snad po zprovozneni dalnice se nejake silnice zaviraji?
Ty tunely ale dopravu resi. Pravidelne tady pisete ze tunely a okruhy nic nevyresi, ale data ukazuji neco jineho. Po otevreni Mrazovky doslo k vyraznemu poklesu dopravy na Strakonicke na Smichove a Horejsi nabrezi. Jen pro porovnani rok 2000 vs 2022, pocet vozidel za 24h: Strakonicka: 65 vs 33tisic Horejsi nabrezi: 54 vs 27tisic V obou pripadech je tam teda o polovinu min aut, a to si vemte ze v roce 2000 bylo vseobecne na cestach min aut a nemohlo si ho dovolit tolik lidi. Take pomohla i tolik krat kritizovana Blanka: Rok 2000 vs 2022, pocet vozidel za 24h:… Číst vice »
Dobedete si predstavit ten objem dopravy, co je tady, kdyby projizdel ulicemi na povrchu?
Zkuste se zamyslet aspon trosku.
Bez tunelů by přece bylo aut méně, protože tohle je indukce😃
Jsem a nejspíš vždy budu zastáncem tunelů Zlíchov, Mrázovka, Strahovský, Blanka I a Blanka II. Mrzí mě jen 2 věci:
1. že místa, kde stávající tunaly ústí na povrch jsou velmi nehostinné a často urbanisticky tragické (držím palce upravené Blance II),
2. že nemohou tunely využívat autobusy MHD (byť čaástečně chápu důvody)
No a dozvíme se po letech, jestli se tehdy dělníci probourali do strojovny bunkru K-116 nebo ne? 😉
Vím že se probourali se do kmenové stoky, která vedla asi o metr výš než měla.
Krásný je kontrast mezi Mrázovkou nebo případně Blankou a Strahovským tunelem, kde jsou bezpečnostní prvky nula: Dva pruhy, nízký černý strop, nedostatek osvětlení, kapající voda, žádné zálivy. Obávám se, že plánovaná rekonstrukce nic zásadního nepřinese, pouze se zakonzervuje stávající stav.
Rozsireni tunelu nebo zvyseni stropu by si ale nevyzadovalo rekonstrukci ale komplnetne vyrazeni noveho tunelu, coz neni realne. Pri te rekonstrukci by snad ale mohli vyresit aspon to osvetleni, to by hodne pomohlo.
Co je nereálného na dostavbě 3. tubusu?
Rec nebyla o dostavbe 3. tubusu ale parametrech existujucich tubusu.
Zcela se priznam, ze cela soustava tunelu pod Prahou je fakt neco a skoro tomu ani pokazde co projedu nemohu uverit, ze neco takoveho se skutecne povedlo postavit u nas v CR. Fakt jedna z mala dopravnich staveb, na kterou muzeme byt sakra hrdi.
A zaroven dodam, ze je to presny opak magistraly, ktera je skutecne pro pláč. Holt komunismus vs kapitalismus…
Jen Škoda, že to v tom kapitalismu vše tak dlouho trvá… A příprava stavby je 10let +
To bych spis daval za vinu faktu, ze u nas jde stale jen o velmi „mlady kapitalismus“.
Ono ani v tom komunismu to nebylo zrovna hned. Sice asi z jiných důvodů, ale také to dlouho trvalo.
rád bych připomněl, že (ač se mi to blbě říká) komplex mrázovka-strahovskej-blanka je tady ideově už od komoušů.
Ne, tunel Mrazovka nemel existovat a doprava mela vest nad zemi. Az po konci komunismu se naplanoval jako tunel.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Základní_komunikační_systém
Ano a dokonce na druhé straně byla v plánu povrchová varianta přes Letnou a Holešovice.
Na západě a teda hlavně Americe pomalu všechny dálnice vedly po povrchu a zkrs města. To je kapitalismus. Dávat
Svým způsobem je tu ideově od komoušů i železniční tunel z jižních Čech do Slovinska. Samozřejmě by to nikdo nebyl schopen postavit, ekonomicky ani politicky. A stejně tak nebyli schopni z ekonomických důvodů postavit ty silniční tunely pod Prahou.
A nezapomeňte na silniční tunel Pec pod Sněžkou – Špindlerův Mlýn řešený v době plánování Budějovice -Koper.
Říct že to je komunismus a kapitalismus muže říct jen někdo kdo nikdy nikde nebyl a nežil s má hodně malý přehled. Stavby jako magistrála je úplně všude v tom kapitalismu, řekl bych že je staveb jako magistrála mnohem víc v Americe než tady.
USA jsou blízko automobilovému socialismu.
„Z tohoto pohledu je zarážející, že to byly právě protesty ekologických aktivistů, které zdržely stavbu téměř o dva roky. Tím nejen prodloužily dobu, po kterou byl Smíchov zahlcen automobilovou dopravu, ale také způsobily prodražení stavby,“ tvrdí TSK.
Dodnes nebyly škody způsobené ekologickými aktivisty vyčísleny a nebyl na tyto aktivisty uvalen požadavek aby škody které způsobili uhradili.
Teď se vrhli na protesty proti železničnímu mostu…
Jo?! A jsou to fakt ekologičtí aktivisté, nebo si jen pletete pojmy?
No je to hezkej populistické žvást co se dá obrátit, tak proč tedy tak tak dlouho vahala se stavbou když věděla že po dokončení strahovského tunelu zahltí auta Smíchov??
Viz D1 Přerov, D8 České středohoří a další – aktivisti lpí na detailech a celek jim uniká. Vždy.
Tak třeba kdyby ty projekty byly napsány dobře a nemohl v nich kdekdo najít mezery, třeba by to šlo rychleji.
To jsou zase pohadku – cely proces schvalovani stavby takoveho rozsahu je natolik komolexni, ze nejake chyby (a “chyby”) tam budou vzdy.
Tak hlavně, že je na co se vymluvit. 😉
To je realita. Žádná výmluva.
Z tepla obýváku to sice vypadá snadno a jednoduše, ale … no, to je jenz tepla obýváku.
Hlavně úředník je placený za hodiny. Když chyby udělá, má jisté misto aby to napravil. A když naopak úředník něco dělá, dostane zaplaceno méně než u soukromníka.
Když jde u nás podat blank odvolání nebo odvolání na úplně jinou dálnici, tak to asi nebude jenom v tom. Samozřejmě extrémní složitost a zdlouhavost stavebního řízení tomu také nepomáhá
zase z toho blank odvolani nedelejte takoveho strasaka.
z legislativy uz vypadlo, a neslo o skutecne blank odvolani – jen se tim ziskal dalsi mesic casu pro doplneni.
Nic z legislativy nevypadlo. Paragraf 37, odstavec 3 správního řádu stále platí. Jen netušíte co to je. A když tam přímo není napsáno blanketní odvolání… že? 😉
Je mi to celkem jedno, co je tam napsane. eceri a nebledial jsem to tam. .v ramci novelizace nekdy na zacatku roku se psalo, ze moznost blanketniho odvolani skonci.
pokud to tam zustalo, tak jedine spatne.
Ano „jen“. Úplně v pohodě…
v celkové délce stavebniho řízení nekěkolika let (kterému se stejně nevyhnete) jen okrajová záležitost a takový fackovací panáček.
Blanketní odvolání sice lze zneužívat, ale je dobře že existuje možnost jak může občan něco stihnoht během krátkých správních lhůt.
Pokud se odvolání nedoplní, úřad se tím vesměs nezabývá. Pokud občan zapomene jednu z několika příloh, dostane výzvu k doplnění.
Vždy za to může někdo jiný, že? Argumentace jak z Ruska. Prý se tam dá vystěhovat. Tam tyto problémy nemají. 😉
Jo, aktiviste by se tam odstehovat mohli. Budou tam mit docela siroke pole pusobnosti.
Akorát bych jim doporučil nepohybovat se tam v blízkosti oken.
Perlička: výjezd z tunelu Mrázovka do Radlické ulice byl zřízen kvůli plánované nové ulici, která odtud měla vést k novému sdruženému mostu s železnicí. Zdroj – dobový časopis Tunel, číslo si nevzpomenu.
Podle plánů a vizualizací nové smíchovské čtvrti, která vzniká na místě bývalého nákladového nádraží, se na křížení Radlické a výjezdu z Mrázovky opravdu nová ulice napojí.
Ale bude to asi jen ulice místní, ne něco s 10k aut za den.
To bezpochyby. Vzhledem k tomu, že i ten sdružený most nevznikl a v dohledné budoucnosti nevznikne, by nemělo smysl do té lokality tranzitní dopravu pouštět.