Standardní rozchod, užší skříň. Nové jednotky pro Seetalbahn dodá Stadler

Jednotka Stadler Flirt pro Seetalbahn. Foto: SBBJednotka Stadler Flirt pro Seetalbahn. Foto: SBB

Nové jednotky nahradí od roku 2029 vozidla z počátku tisíciletí.

Společnost Stadler Rail se stala vítězem soutěže švýcarských spolkových drah SBB na dodávku nových jednotek pro Seetalbahn. Jde o trať Luzern – Hochdorf – Lenzburg. Pro dopravce na tuto trať dodá 11 nových jednotek Stadler FLIRT, které budou ve speciální úpravě. Nahradí jednotky GTW od stejného výrobce z počátku tisícíletí. Podle SBB je nutné je vyměnit kvůli jejich stáří.

Stadler byl jediný, kdo se do soutěže přihlásil. Jednotky mají oproti stávajícím nabídnout větší multifuknční prostory pro přepravu kol nebo kočárků. Prostory pro vozíčkáře jsou nově k dispozici i v 1. třídě.

SBB původně poptával deset jednotek, nakonec se po dohodě s objednateli rozhodl koupit o jednu navíc kvůli očekávanému nárůstu provozu. Hodnota kontraktu je 140 milionů franků. První mají vyjet v roce 2029.

Seetalbahn je tratí se standardním rozchodem, kvůli blízkosti trati k silnici a ulicím musejí vozidla splňovat požadavky na užší profil. Skříň je tak užší. Kromě toho mají všechna nádraží výšku nástupiště o 20 centimetrů nižší, než je standard v síti SBB. Protože trať ale vede do Lucernu, musí mít mít vozidlo dvě různé vstupní výšky.

Tagy SBB Seetalbahn Stadler Rail
14 komentářů