Vídeň testuje kloubový autobus na baterie a vodík
Vídeňský dopravní podnik nedávno objednal deset minibusů s kombinací klasických baterií a vodíkových článků.
Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien vypravil tento týden do ulic rakouské metropole testovací kloubový autobus, který kombinuje pohon na baterie s vodíkovými palivovými články. Ty prodlužují dojezd autobusu.
Zkušební provoz má Vídni přinést poznatky, ze kterých bude město následně vycházet při obnově autobusové flotily. Podnik přitom nedávno objednal pro dvě linky v centru deset minibusů právě s kombinací klasických baterií a vodíkových článků. Většinu flotily nicméně tvoří kloubová vozidla, která obnova teprve čeká.
Testovací kloubový autobus Mercedes-Benz je v zásadě elektrobus, který získává dodatečnou energii z doplňkových vodíkových článků. Díky tomu se prodlužuje dojezd. Autobus je testován na třech linkách v okolí vídeňského centra s různým profilem trati a pasažérskou frekvencí (13A, 15A, 66A). Sveze i cestující bez jízdenky.
Testování kloubového elektrobusu s přídavnými vodíkovými články označuje Vídeň za další krok „k dekarbonizaci autobusové flotily“.
V zimě dopravní podnik zprovoznil kompetenční centrum pro elektromobilitu v autobusových garážích Siebenhirten na jihu Vídně. Od té doby převedl šest linek na elektropohon, cestující zde vozí dvanáctimetrové Mercedesy eCitaro. Do konce roku 2025 by mělo Vídní jezdit 60 těchto elektrobusů. K nim má přibýt desítka vodíkových autobusů na severu metropole a deset zmiňovaných minibusů pro centrum.