Česká Rekola zamířila do Pobaltí, v Tallinu firma zprovoznila systém s 200 koly

Rekola v Tallinu. Foto: RekolaRekola v Tallinu. Foto: Rekola

Rekola hledají příležitost pro další rozvoj byznysu i v Litvě a Lotyšsku.

Estonské hlavní město Tallin je novým působiště české bikesharingové společnosti Rekola. Po šesti městech v Česku a Bratislavě jde o osmé město, v kterém aktuálně firma působí. Provoz růzových sdílených kol v Tallinu začal v pondělí.

Rekola do Tallinu umístila celkem 200 nových kol. „Tallinn je město, kde vznikl Bolt, ale i tak zde chybí konkurence v oblasti bikesharingu s mechanickými koly – vlastně tu není vůbec. Estonsko má přitom dokonalý e-government. Zároveň chce získat data a stavět na nich další strategii pro bikesharing v jiných městech a budoucí výběrová řízení. S tím jim umíme pomoci,“ vysvětluje expanzi Vít Ježek, zakladatel a ředitel bikesharingu Rekola.

Podle něj je Tallin v  oblasti budování infrastruktury pro jízdu na kole progresivnější než česká města. „Staví oddělenou cykloinfrastrukturu a hledá k tomu vhodného partnera. Díky e-govermentu a obecně vstřícnému přístupu Tallinnu i Estonska celkově nám přišlo jako jednoduše ,otevřitelné‘ a zatím to naše zkušenosti potvrzují,“ dodal Ježek.

Pro estonský trh Rekola používají anglickou verzi mobilní aplikace a webových stránek a spouští mezinárodní verzi sociálních sítí. „Chceme z nás v Estonsku vybudovat love brand. Lidé budou moci pojmenovat kola, připravujeme také ukázky tras, na které je kolo vhodné použít, a další komunikační linky, na které jsou naši současní rekolisté už zvyklí. Zároveň si necháváme v rukách péči o zákazníky,“ komentuje expanzi z komunikačního hlediska Jan Střecha, marketingový ředitel Rekol.

Rekola vidí potenciál i v dalších městech v Pobaltí, jak v Estonsku, tak Litvě nebo Lotyšsku.

Od expanze si česká bikesharingové společnost slibuje stabilitu a posílení týmu či vývoje, zvýšení počtu kol a časem více peněz, které by investovala do vylepšení služeb a aplikace.

Rekola v Česku nedávno spustila jízdy ve Žďáru nad Sázavou, kde je v provozu 50 mechanických a 10 elektrických kol. Vyhrála výběrové řízení v Havířově, kde sdílené jízdy začnou v březnu 2025.

Tagy Rekola
6 komentářů