Tramvajová trať z Prahy do Zdib má první stavební povolení, týká se demolice mostu

Vizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský krajVizualizace tramvajové trati Kobylisy - Zdiby. Foto: Středočeský kraj

Stávající most není vhodný pro vedení tramvajové trati kvůli šířce i stavu.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který spolu se středočeskou Krajskou správou a údržbou silnic (KSUS)  připravuje stavbu tramvajové trati z pražských Kobylis do Zdib, může slavit první stavební povolení. Vydal jej pražský magistrát a týká se demolice.

Konkrétně jde o zbourání mostu, který převádí starou ústeckou silnici (Ústecká ulice) přes Spořickou ulici. „Zbourat se musí proto, že v Ústecké ulici povede nová tramvajová trať Kobylisy – Zdiby a stávající most nevyhovuje nejen svými šířkovými parametry, ale ani svým stavem,“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Na nutnost zbourat most a postavit nový poukazovala v procesu EIA, který se završil souhlasným stanoviskem koncem roku 2020, především městská část Praha-Dolní Chabry. Podle ní by současná konstrukce tramvajovou trať neunesla.

Trať bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru. Začínat by měla v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné staré ústecké silnice II/608 až do Dolních Chabrů. Na konci silnice je převedena na její východní okraj a pokračuje do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec. Součástí terminálu Sedlec je i parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Projekčně bude tento terminál připraven pro budoucí navazující tramvajové trati do Líbeznic a Odoleny Vody.

„Výstavbu této tramvajové trati předpokládáme v letech 2027 až 2029,“ doplnil Šabík. V povolovacích procesech jednají podle něj investoři (DPP a KSUS) společně, a to v zastoupení projektantem stavby (Pragoprojekt).

Plán vedení trati je zde, ve větším detailu na stránkách obce Zdiby.

Tagy dpp rozšiřování tramvajových tratí mimo Prahu Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby
123 komentářů