Šest českých L-39NG už je ve Vietnamu, úspěšně prošly finálním převzetím

L-39NG pro Vietnam při testech v Česku. Zdroj: Aero VodochodyL-39NG pro Vietnam při testech v Česku. Zdroj: Aero Vodochody

Aeru Vodochody zbývá dodat do Vietnamu dalších šest strojů.

Výrobce letadel Aero Vodochody dodal Letectvu Vietnamské lidově osvobozenecké armády již šest letounů L-39NG. Vietnam byl pro firmu první zákazník, strojů české produkce převezme do konce roku celkem dvanáct.

„U tohoto zákazníka byl úspěšně dokončen takzvaný SAT (Site Acceptance Test). Šest letounů L-39NG tedy úspěšně prošlo finálním převzetím, během kterého byly stroje kompletně smontovány, byly ověřeny všechny jejich funkce a byly zalétány továrním pilotem přímo ve Vietnamu. Celý projekt tak probíhá dle domluvených termínů,“ uvedla skupina Omnipol, pod kterou Aero Vodochody patří.

České letouny poslouží jako výcviková platforma pro trénink stíhacích pilotů. Letectvo Vietnamské lidově osvobozenecké armády získá k hotovým letadlům také příslušnou sadu teoretického a praktického školení, která obsahuje například simulační výcvikový systém či manuály pro piloty a mechaniky.

65 % dodavatelů je z Česka

„Na výrobě L-39NG se podílí přibližně 400 dodavatelských společností, přičemž asi 65 % dodavatelů pochází z České republiky. Platforma stroje v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace,“ dodal Omnipol.

L-39NG je novou generací cvičného letounu L39. Plnit může také roli lehkého bitevníku. Jeho cena se odhaduje na 10 milionů amerických dolarů. Podle výrobce vyniká oproti výkonnějším cvičným strojům kategorie M-346 či Jak-130 nízkými provozními náklady a dlouhým doletem.

„Díky uzavřeným kontraktům má Aero prakticky zaplněnou výrobní kapacitu až do roku 2025,“ řekl již dříve Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod a marketing společnosti Aero Vodochody a dodal: „V porovnání s konkurencí z Itálie, Jižní Koreje nebo USA se jedná o nákladově velice dostupné a především dlouhodobě spolehlivé řešení pro moderní vzdušné síly.“

Nové stroje českého výrobce si objednali například také Maďaři nebo Ghana. Ministerstvo obrany České republiky pořídí čtyři letouny pro Centrum leteckého výcviku Pardubice s tím, že na další čtyři má opci.

L-39NG pro Vietnam.Zdroj: Omnipol

L-39NG pro Vietnam.
Zdroj: Omnipol

Tagy Aero Vodochody L-39 NG L-39NG Omnipol Vietnam
1 komentář