Lepší trať na Linec. Správa železnic chystá smlouvu s ÖBB, se stavbou se počítá po roce 2030

Trať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

U modernizace železničního uzlu České Budějovice došlo ke schválení studie proveditelnosti.

V souvislosti s nedávným prohlášením hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous, kteří volají po lepším železničním spojení Českých Budějovic a Lince, oslovil deník Zdopravy.cz Správu železnic. Dotazy zněly, jak to obecně vypadá s tímto záměrem a kdy dojde na modernizaci uzlu České Budějovice a realizaci dvoukolejného výjezdu na Linec. Odpověď mluvčí SŽ Nely Friebové přináší deník Zdopravy.cz v plném znění bez úprav.

V tuto chvíli se finalizuje konečné znění smlouvy o spolupráci mezi Správou železnic a ÖBB, k podpisu by mělo dojít v září 2024.

Kolegové z ÖBB pak v předstihu zadali analýzu řešeného území, jejíž zpracování aktuálně probíhá. Společná diskuze se vede v otázce spolupráce v rámci dopravního modelování. Na základě uzavřené smlouvy a zpracované analýzy následně zahájíme zpracování společné studie, která by měla nalézt průchozí variantu trati. Nyní předpokládáme, že samotná realizace začne po roce 2030.

U modernizace železničního uzlu České Budějovice došlo ke schválení studie proveditelnosti a rozdělení tohoto projektu na 5 dílčích staveb. První ze staveb, která je aktuálně v projektové přípravě, je prostá elektrizace úseku ČB – Boršov. Tu bychom rádi realizovali do roku 2029 ve vazbě na prostou elektrizaci úseku směrem do Kájova. Další stavby železničního uzlu se budou realizovat po roce 2030.

Samostatně se pak připravuje stavba podchodu a vybudování parkovacího domu ve stanici, realizaci předpokládáme v tuto chvíli od roku 2026 společně s plánovaným podjezdem Jihočeského kraje.

Tagy Správa železnic trať 196 České Budějovice - Horní Dvořiště
31 komentářů