Elektrické vlaky se blíží k Libereckému kraji. Němci přivedou troleje do Görlitz, zrychlí trať do Berlína

Stanice Cottbus Hbf. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Cottbus Hbf. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Modernizace je součástí podpory bývalých uhelných regionů.

Německá vláda podepsala s Deutsche Bahn dohodu o zahájení projektové přípravy další železniční trati k českým hranicím. Dosud jednokolejnou trať mezi braniborským městem Cottbus a saským Görlitz chce Německo zdvoukolejnit a elektrizovat. Dojde tak ke zkrácení jízdních dob i možnosti zavedení přímých vlaků z Berlína do Görlitz.

O podpisu dohody informovala DB v tiskové zprávě. Jde o celkem deset různých projektů, z kterých je rozšíření trasy přes Weißwasser největším. Dojde ke kompletnímu zdvoukolejnění a elektrizaci.

Jde o balíček projektů na podporu rozvoje bývalých uhelných regionů. „Dopravní projekty jsou důležité v tom, že přinášejí do regionu nové firmy, nová pracovní místa a tím i nové perspektivy a příležitosti. Rozšíření a elektrifikace této trati je velmi důležitým projektem pro tento region,“ uvedl ministr dopravy Volker Wissing. V Görlitz elektrizace naváže na trať z Polska, kde již elektrické vlaky jezdí do polské části souměstí Görlitz / Zgorzelec.

Infografika k modernizaci trati Cottbus - Görlitz. Foto: Deutsche Bahn

Nový projekt elektrizace současně znovu přiblíží elektrické vlaky jedinému kraji v Česku, kde není ani kilometr elektrifikované trati. Görlitz je od hranic s Libereckým krajem vzdušnou čarou necelých patnáct kilometrů, trať do Liberce přes Polsko byla nedávno zařazena do sítě transevropských koridorů TEN-T. Elektrické vlaky mají v kraji jezdit podle plánů Správy železnic až s modernizací trati z Prahy do Turnova a Liberce.

Spojení přes Görlitz je i přes nutnost dvou přestupů aktuálně nejrychlejší trasou pro cestu vlakem z Libereckého kraje do Berlína.

Síť transevropských koridorů se má rozrůst o další tratě, dojde i na retro spojení Praha – Liberec

Tagy Cottbus - Görlitz DB DB InfraGO Deutsche Bahn TEN-T
33 komentářů