10 nejčastějších důvodů, proč jede vlak pozdě. Slovenský dopravce ZSSK se pochlubil větší přesností

Jednotka Panter. Foto: ZSSKJednotka Panter. Foto: ZSSK

Ke snížení zpoždění přispěly podle dopravce i investice do nových vlaků.

Vlaky na Slovensku letos jezdí přesněji než loni. Vyplývá to z analýzy dat, kterou zpracoval Útvar hodnoty za peniaze spadající pod slovenské ministerstvo financí. Průměrná doba zpoždění se meziročně zkrátila o 18 %.

Část dat o zpoždění za loňský rok je k dispozici na stránkách ministerstva, o letošních zpožděních informoval státní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko v tiskové zprávě. Statistka zahrnuje zpoždění vlaků všech dopravců.

ZSSK uvedla, že plnění grafikonu za první pololetí letošního roku zvýšilo na 98,34 %, loni to bylo 97,69 %. Požadovaný limit ministerstva je 97,5 %. „Výsledky odráží úspěšné úsilí společnosti o snižování zpoždění,“ uvedl dopravce.

Vývoj zpoždění na slovenské železnici. Foto: ZSSK

V ZSSK jsme se od začátku roku výrazně zaměřili na plynulost dopravy. Jde zejména o investice do plynulosti dopravy, zejména pak nových vlaků a moderních technologií,“ říká generální ředitel Peter Helexa. Jde především o jednotky KISS od Stadleru a Panter od Škody, které umožňují rychlejší jízdu a snižují riziko zpoždění.

ZSSK v této souvislosti zveřejnila deset nejčastějších důvodů, které vedou ke zpoždění

1. Čekání na přípoj
2. Oprava, údržba a rekonstrukce trati
3. Technické problémy na trati
4. Porucha vozidla
5. Počasí
6. Příroda – například srážky se zvěří, popadané stromy
7. Nehoda na trati
8. Změna vedení vlaku (napřiklad mimořádné zastavování rychlíku kvůli výpadku osobního vlaku)
9. Personální kapacity
10. Cestující – řešení konfliktních situací, prodloužená doba nástupu a výstupu

Tagy Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
25 komentářů