10 nejčastějších důvodů, proč jede vlak pozdě. Slovenský dopravce ZSSK se pochlubil větší přesností
Jednotka Panter. Foto: ZSSK![Jednotka Panter. Foto: ZSSK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Jednotky-Panter-patria-do-flotily-modernych-vozidiel-ZSSK.jpg)
![Jednotka Panter. Foto: ZSSK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Jednotky-Panter-patria-do-flotily-modernych-vozidiel-ZSSK.jpg)
Ke snížení zpoždění přispěly podle dopravce i investice do nových vlaků.
Ke snížení zpoždění přispěly podle dopravce i investice do nových vlaků.
Asi nepočítají Metropolitan s 100-200 min zpožděním.
A odrieknute vlaky? Tam je meskanie nekonecno minut.
To by mě zajímalo, co znamená údaj „plnění grafikonu“, který byl loni 97,69 %, když v odkazovaném dokumentu se píše „“V roku 2023 až približne 27 % vlakov aspoň v časti trasy zvýšilo meškanie na 10 a viac minút“.
Přes 98 procent plnění grafikonu. To je nějaký nesmysl, takové nemají ani zdaleka SBB nebo ÖBB. Buď mi něco uniká nebo je to nesmysl.
Zřejmě je to počet vlaků. které vůbec dojely do cíle, viz poznámka výše.
To vypada na april 😀 Vyjmenovat vsechno co jde. To se povedlo.
Ještě chybí důvod 11.
Ztráta lopatky na uhlí…
Ja by som zakázal to ÚHP. Iba do železníc kecá, do ničoho iného. Pokiaľ tu bude ÚHP, nikdy nebudú železnice na úrovni ČD alebo ÖBB. A pokiaľ by ÚHP rozkazovalo, tak tu máme infraštruktúru ako v Rusku.
To je pěkný nesmysl, nebo tam nezapočítávají vlaky které utrpěly na výlukách a mimořádnostech protože když si vezmu kolikrát se letos jezdilo přes Holíč což udělá zpoždění 45-60 minut, kolikrát byl zastavený provoz přes Štůrovo a přes Čadcu, tak z toho rozhodně nevychází průměrné zpoždění 5 minut a podobně.
Ano, napsal jste nesmysl. Bod 2 a 8, četl jste? 😉
Napsal to správně, i body 2 a 8 se do zpoždění počítají. Prostě přesnost 98 procent nemůžou mít, to nemají ani vlaky ve Švýcarsku.
Napsal správně, že je to nesmysl? Jezdilo-li se přes Holíč, měnil se grafikon. Tak co proti čemu započítáváte? 😉
Předpokládám, že se počítá počet zpožděných spojů v cílové stanici. Takže když máte nějakou příměstskou linku po 15 minutách, která jezdí plus mínus včas, a proti tomu rychlík po dvou hodinách, který dostane těch 45–60 minut, budete mít v souhrnu 8 z 9 vlaků včas, takže 88 %. Navíc to, jestli ten rychlík má zpoždění 10 nebo 60 minut se v té statistice neprojeví.
Zjednodušeně se to takto počítá, ale i tak mají nejlepší železnice v Evropě SBB plnění někde lehce nad 90 procent a na Slovensku přes 98 procent ? To je nesmysl. V ČR je to kolem 90 procent a Slovensko na to určitě není lépe než my.
Aha. Nedohledal jsem, jak to počítají ZSSK. Uvádějí ta procenta jako „plnění grafikonu“, ale vzápětí se odvolávají na „přípustný limit ministerstva na zpoždění“ 97,5 %.Ještě mne napadlo, zda to nejsou jen vlaky v objednávce ministerstva, ale nenapadá mne, proč by zrovna u nich byli o tolik lepší.
Čekání na připoj není primární příčina zpoždění. To by mělo být připočteno k příčině zpoždění toho spoje, na který se čekalo.
Takže, když má vlak zpoždění, protože čekal na připoj, tak ho vlastně nemá? Nebo jak?
Pokud vlak přijel do stanice X se zpožděním z důvodu ABC, tak příčina zpoždění vlaků na odjezdu ze stanice X je pořád ABC.
Ne pokračování zpožděného vlaku, obrat soupravy od zpožděného vlaku, čekání na přípoje(ty by při dodržení GVD vyšly), křižování na jednokolejce(vlaky nebyly kolizní).
Takže bláboly. Ok. 😉
Nebo pravda.
Stačilo říct jedinou příčinu „vlak má v naprosté většině případů zpoždění, protože ho měl před sekundou“ ty detaily, kdy se zpoždění nedrží, ale zvyšuje, zanedbáme.
Bláboly. 😉
Je to pravda. Pokud má nějaký vlak technickou závadu, kvůli ní má zpoždění, pak vlak, který na něj čeká, je zpožděn také z důvodu technické závady toho prvního vlaku. Nebo-li když se podaří zlepšit technický stav, aby k té technické závadě nedošlo, nebude zpožděn ani ten první vlak, ani ten navazující.
Nebo v důsledku špatného rozhodnutí, neboť má-li technickou závadu zřejmě nedojede vůbec a tudíž je nesmysl na něj čekat. 😉
Tak to už je na definici zpoždění, podobně jako zpoždění do 5 minut není zpoždění, ale přípojný vlak kvůli tomu nemusím stihnout tak jako tak