10 nejčastějších důvodů, proč jede vlak pozdě. Slovenský dopravce ZSSK se pochlubil větší přesností

Jednotka Panter. Foto: ZSSKJednotka Panter. Foto: ZSSK

Ke snížení zpoždění přispěly podle dopravce i investice do nových vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
p.n.

Asi nepočítají Metropolitan s 100-200 min zpožděním.

Martin

A odrieknute vlaky? Tam je meskanie nekonecno minut.

babilon

To by mě zajímalo, co znamená údaj „plnění grafikonu“, který byl loni 97,69 %, když v odkazovaném dokumentu se píše „“V roku 2023 až približne 27 % vlakov aspoň v časti trasy zvýšilo meškanie na 10 a viac minút“.

Jarda

Přes 98 procent plnění grafikonu. To je nějaký nesmysl, takové nemají ani zdaleka SBB nebo ÖBB. Buď mi něco uniká nebo je to nesmysl.

babilon

Zřejmě je to počet vlaků. které vůbec dojely do cíle, viz poznámka výše.

none

To vypada na april 😀 Vyjmenovat vsechno co jde. To se povedlo.

Dejf

Ještě chybí důvod 11.
Ztráta lopatky na uhlí…

Anderis556

Ja by som zakázal to ÚHP. Iba do železníc kecá, do ničoho iného. Pokiaľ tu bude ÚHP, nikdy nebudú železnice na úrovni ČD alebo ÖBB. A pokiaľ by ÚHP rozkazovalo, tak tu máme infraštruktúru ako v Rusku.

Szony

To je pěkný nesmysl, nebo tam nezapočítávají vlaky které utrpěly na výlukách a mimořádnostech protože když si vezmu kolikrát se letos jezdilo přes Holíč což udělá zpoždění 45-60 minut, kolikrát byl zastavený provoz přes Štůrovo a přes Čadcu, tak z toho rozhodně nevychází průměrné zpoždění 5 minut a podobně.

M19

Ano, napsal jste nesmysl. Bod 2 a 8, četl jste? 😉

Jarda

Napsal to správně, i body 2 a 8 se do zpoždění počítají. Prostě přesnost 98 procent nemůžou mít, to nemají ani vlaky ve Švýcarsku.

M19

Napsal správně, že je to nesmysl? Jezdilo-li se přes Holíč, měnil se grafikon. Tak co proti čemu započítáváte? 😉

Filip Jirsák

Předpokládám, že se počítá počet zpožděných spojů v cílové stanici. Takže když máte nějakou příměstskou linku po 15 minutách, která jezdí plus mínus včas, a proti tomu rychlík po dvou hodinách, který dostane těch 45–60 minut, budete mít v souhrnu 8 z 9 vlaků včas, takže 88 %. Navíc to, jestli ten rychlík má zpoždění 10 nebo 60 minut se v té statistice neprojeví.

Jarda

Zjednodušeně se to takto počítá, ale i tak mají nejlepší železnice v Evropě SBB plnění někde lehce nad 90 procent a na Slovensku přes 98 procent ? To je nesmysl. V ČR je to kolem 90 procent a Slovensko na to určitě není lépe než my.

Filip Jirsák

Aha. Nedohledal jsem, jak to počítají ZSSK. Uvádějí ta procenta jako „plnění grafikonu“, ale vzápětí se odvolávají na „přípustný limit ministerstva na zpoždění“ 97,5 %.Ještě mne napadlo, zda to nejsou jen vlaky v objednávce ministerstva, ale nenapadá mne, proč by zrovna u nich byli o tolik lepší.

Honza V.

Čekání na připoj není primární příčina zpoždění. To by mělo být připočteno k příčině zpoždění toho spoje, na který se čekalo.

M19

Takže, když má vlak zpoždění, protože čekal na připoj, tak ho vlastně nemá? Nebo jak?

Leinad

Pokud vlak přijel do stanice X se zpožděním z důvodu ABC, tak příčina zpoždění vlaků na odjezdu ze stanice X je pořád ABC.
Ne pokračování zpožděného vlaku, obrat soupravy od zpožděného vlaku, čekání na přípoje(ty by při dodržení GVD vyšly), křižování na jednokolejce(vlaky nebyly kolizní).

M19

Takže bláboly. Ok. 😉

Leinad

Nebo pravda.
Stačilo říct jedinou příčinu „vlak má v naprosté většině případů zpoždění, protože ho měl před sekundou“ ty detaily, kdy se zpoždění nedrží, ale zvyšuje, zanedbáme.

M19

Bláboly. 😉

Filip Jirsák

Je to pravda. Pokud má nějaký vlak technickou závadu, kvůli ní má zpoždění, pak vlak, který na něj čeká, je zpožděn také z důvodu technické závady toho prvního vlaku. Nebo-li když se podaří zlepšit technický stav, aby k té technické závadě nedošlo, nebude zpožděn ani ten první vlak, ani ten navazující.

M19

Nebo v důsledku špatného rozhodnutí, neboť má-li technickou závadu zřejmě nedojede vůbec a tudíž je nesmysl na něj čekat. 😉

Hoermalmeister

Tak to už je na definici zpoždění, podobně jako zpoždění do 5 minut není zpoždění, ale přípojný vlak kvůli tomu nemusím stihnout tak jako tak