Proč ze Šumavy zmizel Kafemlejnek? Chceme akce ozvláštnit, vysvětlují České dráhy

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka. Autor: České dráhy/Jan ŠnáblParní lokomotiva 354.195 Všudybylka. Autor: České dráhy/Jan Šnábl

Kafemlejnek je deponovaný v Českých Budějovicích a podle ČD by měl v srpnu vyrazit na Telčské léto s párou.

Na šumavských lokálkách se v červenci uskutečnila jedna z největších parních akcí Českých drah – Šumavské léto s párou. Pravidelné návštěvníky přitom mohla překvapit parní lokomotiva 354.195, přezdívaná Všudybylka. Nahradila Kafemlejnek 310.093 z roku 1901, který tradičně po Šumavě dlouhá léta jezdil. Důvody vysvětluje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

„V rámci ČD Nostalgie se snažíme nabídnout účastníkům jízd historickými vlaky různé novinky a chceme výlety zatraktivnit, a to jak železničním fanouškům, tak laikům. Proto se snažíme v rámci možností nasadit na tradiční pravidelné akce různá hnací vozidla a akci tak trochu ozvláštnit. Hlavně železniční fandové tak nemusejí vždy jezdit za určitým typem lokomotivy do jejího obvyklého regionu, ale mašinky jezdí za svými fanoušky. To je také případ letošních akcí na Šumavě. V minulosti už jezdila na Šumavě například mašinka 464.008 Ušatá. Stejně tak lze připomenout, že v době opravy točny v Olomouci jezdila tamní zelená Rosnička 464.2 prakticky po celou sezónu v Čechách a pro tuto oblast netradiční stroj se těšil velkému zájmu veřejnosti. Mezi další ozvláštnění programu ČD Nostalgie lze zmínit jízdy, které jsou netradiční oproti každoročním akcím, jako jsou například provoz vlaků na Šumavě nebo Rožnovské léto s párou. Jako příklad lze uvést letošní jízdu parního vlaku na Příbramsku,“ sdělil Šťáhlavský.

České dráhy se vrátily s párou na jihočeskou Šumavu v roce 2021 po čtyřleté pauze. Velký návrat to byl i pro zmíněný Kafemlejnek, který byl až do roku 2016 hlavní atrakcí Šumavského léta s párou, což byla v té době největší nostalgická akce ČD. V roce 2017 místo něj jezdil na Šumavě překvapivě královéhradecký Bulík 464.008 (r. v. 1935). Na další sezóny dráhy akci zrušily v reakci na to, že od prosince 2017 zajišťuje běžný provoz na šumavských lokálkách konkurenční společnost GW Train Regio. Po pauze se vrátil Kafemlejnek, který byl letos nahrazen Všudybylkou.

Kafemlejnek je deponovaný v Českých Budějovicích a podle Šťáhlavského by měl v srpnu vyrazit na Telčské léto s párou.

Parní vlak v čele s lokomotivou 310.093 Kafemlejnek. Autor: Jan Kahovec

Parní vlak v čele s lokomotivou 310.093 Kafemlejnek. Autor: Jan Kahovec

Tagy České dráhy Kafemlejnek Šumavské léto s párou Všudybylka
12 komentářů