Dalších 20 lokomotiv Siemens Vectron pro osu sever–jih. SBB Cargo je pořídí přes leasingovou firmu

Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: SiemensLokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens

Nové lokomotivy jsou vybaveny paketem XLoad pro vedení bez postrků.

V čele mezinárodních nákladních vlaků přes Švýcarsko bude čím dál častěji vidět lokomotiva Siemens Vectron. Švýcarský nákladní železniční dopravce SBB Cargo International se rozhodl pořídit dalších 20 těchto lokomotiv, které chce nasadit především pro přepravy po severojižní ose přes Gotthardský a Lötchsbergský úpatní tunel. Pronajme si je od leasingové společnosti SüdLeasing GmbH.

O novém kontraktu informoval Siemens Mobility v tiskové zprávě. Součástí smlouvy je také údržba vozidel výrobcem po dobu 15 let. Lokomotivy jsou vybaveny paketem Xload, který umožní provoz těžších vlaků na sklonově náročnějších tratí bez postrků.

Pro Siemens nová objednávka znamená, že ve Švýcarsku má již zakázky na 180 lokomotiv Vectron. Z dalších dopravců v zemi je využívá například BLS Cargo.

„Vectron je pro nás ideální lokomotivou pro přepravy mezi Nizozemskem a Itálií. Díky paketu XLoad se můžeme vyhnout použití dražší šestinápravové lokomotivy,“ řekl Sven Flore, generální ředitel SBB Cargo International AG.

SBB Cargo International má nyní již 78 lokomotiv Vectron. Všechny lokomotivy jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS BL3 a také nezbytnými národními vlakovými zabezpečovacími systémy pro provoz v Nizozemsku, Německu, Švýcarsku, Itálii a Rakousku.

Tagy SBB Cargo International Siemens Mobility Siemens Vectron XLoad
7 komentářů