V Kysucích otevřeli důležitý dálniční přivaděč, v budoucnu se napojí na dálnici D3

Kysucký přivaděč. Zdroj: NDSKysucký přivaděč. Zdroj: NDS

Stavba vyšla na téměř půl miliardy korun.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spustila provoz na nově postaveném úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, přivaděč. Jak informovala v tiskové zprávě, přivaděč k budoucí dálnici D3 odlehčí vytížené silnici I/11 ze Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pomůže místním s dopravou za prací do Žiliny i do blízkého průmyslového parku.

„Pro Žilinský kraj a Kysuce má přivaděč extrémní význam. Silnici I/11 směřující do Česka a Polska využije denně více než 30 000 aut. Kritickým bodem byla právě křižovatka v Radoli. Díky novému přivaděči se silnici uleví. Světelná křižovatka v Radoli by jinak už kapacitně nedostačovala. Nový úsek má denně sloužit více než 9 000 vozidel,“ napsala NDS.

Přivaděč měří na délku téměř 1,4 kilometru. Součástí jsou 4 mosty o délce skoro 380 metrů, 600 metrů protihlukových stěn, 4 křižovatky a antivibrační podzemní stěna dlouhá 75 metrů. Výstavba byla z velké části financována z evropských zdrojů. Celková výše investice je 19,3 milionu eur, což je v přepočtu téměř půl miliardy korun.

„Přivaděč začíná na silnici I/11, na kterou se připojuje úrovňovou křižovatkou tvaru T, kde je doprava řízena světelnou signalizací v plně inteligentním řízení s preferováním vozidel na silnici I/11. Následně trasa přechází mostem silnici I/11, křižuje řeku Kysuca a budoucí dálnici D3. Trasa přivaděče pokračuje severo-západním směrem k silnici třetí třídy, na které je zřízena malá okružní křižovatka umožňující propojení přivaděče ve všech směrech. Trasa dále křižuje železniční trať a končí připojením na místní komunikaci u průmyslového parku,“ upřesnila NDS.

Kysucký přivaděč (situace).Zdroj: NDS

Kysucký přivaděč (situace).
Zdroj: NDS

Příprava dostavby D3 pokročila

Proces přípravy dostavby úseků dálnice D3 na Kysucích výrazně pokročil. Do konce roku vyhlásí NDS veřejné soutěže na zhotovitele dvou úseků: D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. Tendr na dokončení druhé roury tunelu Horelica probíhá od konce května.

Kysuce se přiblížily dostavbě D3, přibude 5,3 kilometru dálnice včetně druhé roury tunelu u Čadce

„Dokončení kysucké dálnice je absolutní priorita,“ uvedl šéf NDS Filip Macháček.

Zprovozněním D3 se výrazně uleví lokalitám jako Oškerda, Radoľa, Povina a Kysucký Lieskovec. Předpoklady NDS ukazují, že na D3 se ze silnice I/11 přesune téměř 12 000 osobních aut a více než 6 000 kamionů. Ušetřený čas má během špiček představovat v extrémních případech i 45 minut. Zkrátí se tak například cesta Čechů do Tater.

Tagy D3 dálnice D3 I/11 Kysuce Kysucká dálnice D3 Národná diaľničná spoločnosť NDS silnice I/11 slovensko
16 komentářů