ComfortJet uskuteční zkušební jízdu do Německa
Po dobu zkušební jízdy a její přípravy nebude jednotka ComfortJet nasazena na vlaky IC 510/511 Ostravan.
Po Polsku, Maďarsku a Rakousku se nová netrakční jednotka ComfortJet pro České dráhy vydá na testy do Německa. Oznámil to mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
V rámci zkušebního provozu, schvalování a přípravy provozu jednotek ComfortJet na mezistátních tratích se ve dnech 22. až 24. července uskuteční zkušební jízda s jednotkou 003 na trase Praha – Berlín, Berlín – Hamburk – Flensburg – Kiel – Hamburk a Hamburk – Berlín – Praha. Půjde o zkušební jízdy bez cestujících.
„Cílem zkušební jízdy je praktické ověření správné funkce veškerého vybavení vlaku, například správná činnost CZE, klimatizace, informačního systému, systémů řízení dveří a dalších prvků na železniční infrastruktuře v Německu na napájecí soustavě 15 kV 16,7 Hz, která se v Česku nepoužívá. Touto soustavou jsou však vybaveny tratě v Německu a v Rakousku, tedy v zemích, kam budou jednotky ComfortJet nasazeny do pravidelného provozu,“ uvedl Šťáhlavský.
Po dobu zkušební jízdy a její přípravy, tedy od 21. července do 26. července, nebude jednotka ComfortJet nasazena na vlaky IC 510/511 Ostravan Bohumín – Praha – Bohumín. Spoje budou obsluhovány soupravou sestavenou z klasických vozů.
ComfortJety zatím v tuzemsku jezdí ve zkušebním provozu s cestujícími jako neúplné soupravy bez řídicího a restauračního vozu. Souprava má devět vozů, neboť je řazen jeden koncový vůz 2. třídy navíc a náhradní jídelní vůz.
České dráhy si u konsorcia Siemens Mobility/Škoda Group objednaly 20 devítivozových souprav ComfortJet v roce 2021. Kontrakt má hodnotu 12,5 miliardy korun.
První nasazení kompletní devítivozové jednotky v definitivní podobě České dráhy plánují na jaro 2025. Všech 20 objednaných souprav v kompletním složení by měly mít k dispozici v průběhu roku 2026. Turnusováno má být 17 souprav, tři budou záložní.
ComfortJety budou jezdit od Villachu po Kodaň.