GE Aerospace začal se sériovými dodávkami největšího leteckého motoru na světě

První sériově vyrobený motor GE9X. Foto: GE AerospacePrvní sériově vyrobený motor GE9X. Foto: GE Aerospace

Motor bude pohánět nová letadla Boeing 777X.

Společnost GE Aerospace zaznamenala další posun v produkci dosud největšího leteckého motoru na světě. Po několika prototypech dokončila první motor GE9X ze sériové výroby. Zákazníkem je Boeing, který motor použije pro nová letadla 777X.

O dokončení prvního motoru ze sériové produkce informovala GE Aerospace na sociálních sítích. Motor nyní míří po testování v závodě v Peebles v Ohiu do závodu Boeingu v Everettu ve státě Washington.

Pokrok u nového Boeingu 777-9, odstartovaly certifikační letové zkoušky

Jde o další milník v blížícím se náběhu sériové výroby Boeingu 777X, konkrétně jeho první verze 777-9. První motor ze sériové výroby dokončila GE Aerospace po více než deseti letech od oznámení vývoje nového motoru.

 

GE s testováním prvního motoru začala již v roce 2017, březnu 2018 s motorem poprvé vzlétlo letadlo. GE pro první testování využívalo Boeing 747.
Nový model vychází z motoru GE90, má být ale o deset procent úspornější. Průměr dmychadla je 134 palců (340 cm), nejvíce ze všech motorů. Lopatky jsou z kompozitních materiálů. Jsou lehčí a pevnější než například z titanu. Lopatek je oproti předchůdci méně: místo 22 celkem 16. Průtok vzduchu přes motor je větší, díky čemuž je i úspornější. Motor má vzletový tah 470 kN. Detailněji je motor popsán na stránkách GE.

První sériově vyrobený motor GE9X. Foto: GE AerospacePrvní sériově vyrobený motor GE9X. Foto: GE AerospaceMotor GE9X na Boeingu 777X. Foto: Dan Nevill from Seattle, WA, United States / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)Letecký motor GE9X. Foto: GEPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE AviationPrvní testovací let s motorem GE9X. Foto: GE Aviation
Tagy Boeing 777X GE Aerospace GE9X
16 komentářů