Léto výluk. V Německu začalo nové omezení, vlaky nejezdí po první trati na 300 km/h

Rychlovlak ICE na trati Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem. Foto: S. Terfloth (Sese Ingolstadt at German Wikipedia)/Wikimedia CommonsRychlovlak ICE na trati Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem. Foto: S. Terfloth (Sese Ingolstadt at German Wikipedia)/Wikimedia Commons

Část vlaků byla zrušena, zbývající jezdí po pomalejší trati odklonem.

Jen den poté, co Deutsche Bahn na pět měsíců zastavila provoz na koridorové trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem (Riedbahn), začala v Německu další velká výluka. Týká se první německé trati, po které vlaky začaly jezdit 300 km/h.

Jde o rekonstrukci celkem 70 kilometrů kolejí a 13 výhybek v úseku Siegburg/Bonn–Frankfurt nad Mohanem, které jsou součástí 180 kilometrů dlouhé vysokorychlostní trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Kolínem nad Rýnem. Ta se stala v roce 2002 první tratí v Německu, kde vlaky začaly jezdit rychlostí 300 km/h. Patří i mezi vysokorychlostní tratě s největším sklonem, trasování podél dálnice způsobuje, že v některých úsecích je sklon až 40 promile.

Výluka má zásadní dopad na provoz dálkových vlaků, kterých zde denně jezdí kolem 120. Deutsche Bahn část vlaků zrušila, ostatní přesunula na trať podél Rýna, kde je maximální rychlost 160 km/h, často ještě nižší.

V praxi tak všechny spoje jedou mezi oběma městy o hodinu déle, rychlovlaky zvládají jízdu za 45 minut, nyní musí cestující počítat s téměř dvěma hodinami. Část vlaků je nahrazena autobusy, které jedou po dálnici A3. Omezení znamená, že na letiště ve Frankfurtu čtyři týdny nepojede žádný rychlovlak ICE ve směru do Frankfurtu. Na seznamu zrušených spojů jsou například vlaky z Hamburku do švýcarské Basileje.

Výluka potrvá do 12. srpna. Náklady na opravu jsou 50 milionů eur. Detaily o výluce jsou zde.

Tagy Deutsche Bahn
4 komentáře