Obrazem: Poříční oddělení policie v Nymburce dostalo nové plovoucí garáže
Stejnou modernizací prošlo i stání policejních plavidel v Praze, zbudování plovoucích garáží pro policii se chystá i v Ústí nad Labem-Brné.
Poříční oddělení policie v Nymburce má od soboty nové zázemí pro svá plavidla. Plovoucí garáže za 23 milionů korun převzalo od Ředitelství vodních cest (ŘVC), které je nechalo zbudovat.
Stání služebních plavidel policie v Nymburce je už od roku 2015 vybaveno plovoucím molem s dalbami, které umožňují bezpečnou fixaci lodí i za největších povodní. „My jsme v rámci poslední investiční akce molo doplnili o nové plovoucí garáže, které poskytují ochranu proti povětrnostním vlivům,“ řekl šéf ŘVC Lubomír Fojtů.
V nových garážích v Nymburce je prostor pro čtyři policejní lodě. Stejnou modernizací prošlo i stání policejních plavidel v Praze, zbudování plovoucích garáží pro policii se chystá i v Ústí nad Labem-Brné, kde bylo nedávno otevřeno nové přístaviště pro rekreační lodě.
Zajímavostí je vybavení policejních garáží. Plavidlo lze zdvihnout a uložit na plovoucí lože tvořené modulárními pontony. Údržba a opravy pak probíhají na rovné palubě pontonu. Stejné zařízení bylo v červnu dodáno i do lodních garáží v Praze.
„Budování moderních a funkčních podmínek pro výkon služby policistů poříčních oddělení je správným krokem pro zvyšování bezpečnosti účastníků plavebního provozu a rekreanty na vodních plochách v České republice,“ uvedl první náměstek policejního prezidenta Tomáš Lerch.
Stání pro služební plavidla tvoří dvě kryté garáže, z nichž každá pojme dvě plavidla určená pro dozorovou činnost a zásahy policie na Labi ve Středočeském kraji. Každé místo pro vyvázání lodě je široké 3 až 4 metry a dlouhé 10,8 metru. Kryté stání tvořené mohutnými železobetonovými plováky vyplněnými polystyrenem a ocelovou konstrukcí s plechovým opláštěním zajišťuje pohodlný přístup k plavidlům za každého počasí.
Jedno ze stání je navíc vybaveno zdvihacím zařízením, které umožní vyzvednout plavidlo o největší hmotnosti 10 tun až metr nad hladinu pro pravidelnou kontrolu dna a pohonné části a údržbu. Vlastní garáže jsou upevněny k plovoucímu molu délky 25 metrů vybudovanému před devíti lety. Pomocí vysokovodních daleb je pak zajištěna možnost pohybu mola včetně nových garáží nahoru a dolů spolu s hladinou Labe. Stání tak neohrozí ani případné povodně.
Náklady pokryl Státní fond dopravní infrastruktury.