Návrat Vihorlatu. Na konci září vyjede retro expres z Prahy do Čierné nad Tisou
Jde o jednu z posledních příležitostí, jak projet trasu stejnosměrnou lokomotivou.
Na poslední zářijový víkend naplánovala společnost Nostalgické Vlaky CZ ve spolupráci s partnery PARI CZ Servis a Junior market jízdu retro expresu s názvem „Vihorlat“ z Prahy do Čierné nad Tisou. Jde o jednu z posledních možností vypravit vlak z Prahy na Slovensko vedený historickou stejnosměrnou lokomotivou.
Speciální vlak vyjede z Prahy v pátek 27. 9. 2024 ve 20:50 s plánovanými zastávkami v Kolíně, Pardubicích, České Třebové, Olomouci, Hranicích n. Moravě a Ostravě. Na Slovensku pak vlak zastaví v Žilině, Vrútkách, Ružomberoku a Liptovském Mikuláši. První část cesty bude ukončena v sobotu 28. 9. 2024 ráno cca v 7:00 ve Štrbě, kde setrvá do pozdního odpoledne. Ve večerních hodinách bude vlak pokračovat do Košic, kde bude opět čas pro návštěvu města a konečně pak v průběhu noci na neděli dorazí do Čierné nad Tisou. „Na nedělní ráno připravujeme exkurzi do depa v Čierné n. Tisou,“ uvedl Vít Bukač, organizátor akce.
Do čela tohoto historického vlaku se postaví nedávno zrenovovaná lokomotiva řady E 499.118, která obdržela vzhled, který měla v průběhu 70. let. Soupravu budou tvořit tři lehátkové vozy, vůz 1. třídy, služební vůz a restaurační vůz Nostalgické Vlaky CZ, který jako vždy nabídne po celou dobu jízdy bohatý výběr jídel a nápojů. Tradičně bude k dispozici čepované pivo z řemeslných pivovarů a také další alkoholické a nealkoholické nápoje.
Vlak je povinně místenkový. Jízdenky s místenkami v lehátkových vozech je možné zakoupit na webových stránkách nostalgickevlaky.cz a jsou rozděleny do 3. pásem dle nástupní stanice. Jízdenky do vozu 1. třídy jsou k dispozici pouze pro cestující ve III. Pásmu (Žilina-Čierná n.T.) a nezahrnují ubytování ve vlaku. Základní cena jízdenky s místenkou v lehátkovém voze je 5 990 Kč pro I. Pásmo (Praha – Čierná n. T a zpět). Prvních 24 jízdenek je se slevou 24% jako First Minute za cenu 4 590 Kč.
Proč Vihorlat? Jedná se o zopakování akce z roku 2015, kterou tehdy zorganizoval majitel lokomotivy 141 018 Junior market. Jedná se tedy o jakési pokračování úspěšné akce. Pod názvem „Vihorlat“ byl veden noční spoj mezi Prahou a Košicemi již od roku 1974, nějakou dobu byl vypravován už z Děčína a později se opět vrátila výchozí stanice do Prahy. Zprvu se o vozbu tohoto vlaku staraly právě stroje ř. E 499.1. Později během osmdesátých let minulého století, byl rychlík Vihorlat výkonem elitní turnusové skupiny, brigády socialistické práce E01 a E02 lokomotivního depa Praha střed. V turnuse byly výkony tohoto vlaku vedeny jako obrat Ex 125 Košičan / R 620 Vihorlat, respektive R 621 Vihorlat / Ex 124 Košičan, kdy směna končila výjezdem Ex 125 z nádraží Praha Smíchov. Na Vihorlat byla turnusově nasazována lokomotiva řady E 499.2 (dnes ř. 151) a ve sklonově náročných úsecích tzv. Štrbské rampy byly nasazovány postrky řadou 181 nebo 140.