RegioFoxy začaly vozit cestující v Jihočeském kraji, čekají na nový most přes Orlík

RegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhyRegioFox v Třeboni. Pramen: České dráhy

Aktuálně dráhy nasazují na trať Veselí - Velenice dva spojené RegioFoxy s kapacitou 230 míst.

České dráhy nasadily do pravidelného provozu s cestujícími v Jihočeském kraji první motoráky RegioFox. Dočasně budou obsluhovat trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, po dokončení nového mostu přes Orlík propojí Tábor, Písek a Strakonice.

„Naše vlakové Lišky se začínají ve větším množství konečně dostávat na koleje. Po úspěšném zajetí RegioFoxů na vytížené trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem startujeme jejich provoz i v Jihočeském kraji,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.

Aktuálně dráhy nasazují na trať Veselí – Velenice dva spojené RegioFoxy (kapacita 230 míst), třetí RegioFox bude sloužit ke školení strojvedoucích a personálu a také jako provozní záloha. Od nového grafikonu má na jihu Čech jezdit sedm RegioFoxů.

„Jsem přesvědčen, že tyhle moderní vlaky výrazně zlepší komfort a kvalitu cestování pro Jihočechy i pro návštěvníky našeho kraje,“ řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba. Dodal, že kraj platí za dopravní obslužnost více než 1,9 miliardy korun ročně.

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů, letos by jich do provozu mělo být uvedeno téměř 60. S jejich nasazením se počítá v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v Kraji Vysočina a také v Praze. Aktuálně jezdí devět RegioFoxů na Vysočině a dalších sedm je nasazeno na vlacích v objednávce Pardubického kraje. K vidění jsou v rámci zkušebního provozu i na kolejích ve Středočeském kraji.

V Jihočeském kraji jsou nové motoráky určeny především pro relaci Písek – Tábor, pro svou hmotnost ale nemohou na starý most přes Orlík. Na svou trať se proto dostanou až po dokončení nového mostu, který Správa železnic aktuálně buduje. Konstrukce by měla být dokončena letos v srpnu. Poté bude následovat přeložení trati ze starého mostu, provoz by měl být na nový most převeden na konci listopadu 2024.

Trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice by se zase měla dočkat elektrizace a nasazení elektrických jednotek.

Informace o jednotce řady 847 RegioFox

kapacita: 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček)
8 jízdních kol
2 invalidní vozíky
bezbariérová toaleta
klimatizace
wi-fi
zásuvky 230V + USB
audiovizuální systém, sčítání cestujících, bezpečnostní kamery
délka: 44,4 metru
hmotnost: 83 tun
max. rychlost: 120 km/h
výkon: 750 kW
počet motorů: 2
počet hnaných náprav: 4
přenos výkonu: hydrodynamický
počet podvozků: 3
počet dveří: 4

Tagy České dráhy Jihočeský kraj RegioFox
15 komentářů