Poslední měsíc pro Tornáda, dosluhují na opavské trati
Jednotkám, které v letech 1974 až 1978 vyráběla Vagónka Studénka, prodloužila život rekonstrukce trati mezi Opavou a Krnovem.
Ačkoliv České dráhy zorganizovaly velké rozloučení s elektrickými jednotkami 460 Tornádo už v dubnu, jejich život v pravidelné dopravě stále neskončil. Stane se tak až koncem července. České dráhy to uvedly ve svém firemním měsíčníku Železničář.
Elektrickým jednotkám, které v letech 1974 až 1978 vyráběl národní podnik Vagónka Studénka, prodloužila život rekonstrukce trati (a s ní spojená výluka) mezi Opavou a Krnovem, kde nyní pendlují náhradní autobusy.
Díky tomu bylo na jedno ze zbývajících ramen motorových rychlíků v úseku Opava východ – Ostrava střed možné nasadit elektrická vozidla. A volba padla na řadu 460, konkrétně tři jednotky 460.027, 460.059, 460.069 (dvě v turnusu a jedna v záloze).
„Poslední šance se svézt by tedy měla trvat do 26. července letošního roku,“ stojí v Železničáři.
Jednotky dožívaly na Olomoucku, odkud zmizely po dodání nových RegioPanterů. Během dubna mělo definitivně skončit jejich turnusové nasazení, od května se s nimi pak v pravidelném každodenním provozu už nepočítalo a měly zůstat jen jako záloha pro případ mimořádností.
Výluka v Moravskoslezském kraji jim prodloužila život o několik týdnů.