Letiště Praha povolává kvůli kolapsu se zavazadly krizového manažera. Nedorazilo 1600 kufrů
Podle letiště bude mít 99,9 procent cestujících zítra své kufry zpět.
Do společnosti Czech Airlines Handling (CSAH), která je dceřinou společnosti Letiště Praha, míří krizový manažer. Na tiskové konferenci to uvedl generální ředitel státní firmy Jiří Pos s tím, že jeho jméno oznámí až později. Provozovatel pražského letiště Václava Havla tak reaguje na kolaps s odbavováním letadel, který lety odbavované CSAH postihl během neděle a pondělí.
„Další personální opatření provedeme v následujících týdnech,“ naznačil Pos na otázku Zdopravy.cz.
Letiště podle něj přešlo na krizové řízení a zavedlo soubor opatření. Jde zejména o nábor nouzových brigádníků z dalších firem státního holdingu. „Nasadili jsme už 25–30 lidí kteří mají ověření, dále jsme oslovili například ČD Cargo s žádostí o posílení zaměstnanců nakládky, ti budou muset pracovat bez ověření pod dohledem pověřené osoby,“ popsal Pos.
Zároveň potvrdil informace Zdopravy.cz, že CSAH oslovil s žádostí o pomoc i konkurenční společnost Menzies Aviation.
„Kufrový“ problém má na letišti jen státní firma. Konkurence řeší personální pomoc
Celkem cestujícím zejména na charterových letech operovaných hlavně společností Smartwings nedorazilo 1600 zavazadel. Z toho kolem tisícovky neodletělo z Prahy a 600 naopak nebylo vydáno cestujícím vracejícím se z ciziny.
Krizi podle Pose způsobilo velké zpožďování letů během letecké špičky na začátku prázdnin kvůli problémům s řízením provozu v turecké Antalyi a kvůli bouřkám.
„Místo 17 odletů jsme v neděli museli najednou řešit 27 odletů. 70 procent letů bylo zpožděno,“ popsal Pos klíčový moment kolapsu. Zavazadla se tak nestihla naložit a aby se zpoždění nekumulovala, letadla odletěla bez nich.
„V Praze tak zůstalo 1000 zavazadel. Včera odletělo za svými majiteli 500 z nich, zbytek poletí dnes. Malý zbytek dorazí zítra,“ popsal Michal Soukup, místopředseda představenstva Czech Airlines Handling.
Podle něj bude mít 99,9 procent cestujících zítra své kufry.
Letiště hasí krizi s odbavením zavazadel, přesouvá lidi z kanceláří ke kufrům. Slibuje dovoz zdarma
Na příletu se zpožděné vykládky týkalo 600 kufrů. Polovinu se už podle Soukupa podařilo lidem dovézt. Ti, kteří si chtěli na zavazadlo počkat, byli vyzváni k zaparkování na alternativním parkovišti a letiště jim nabídne kompenzace na parkovném.
Tým reklamací zavazadel je podle něj posílen a aktivně nabízí cestujícím odvoz opožděných zavazadel domů.