Řidiči mohou od pondělí na část nové D4, zatím do levého pásu
Ke kompletnímu otevření dojde v prosinci.
Řidičům a cestujícím se začátkem příštího týdne otevře část nové dálnice D4, která vzniká formou PPP. Od pondělí 17. června dojde ke spuštění veřejného provozu v úseku Skalka – Těchařovice. Doprava bude obousměrně vedena v levém jízdním pásu a lokálně bude rozšířena i na pravý jízdní pás.
„Aktuálně je hotovo z celého projektu 85 % a všechny zapojené týmy, tedy koncesionáře, zhotovitele projektu i operátora, dělají maximum, aby byla dálnice otevřena ve stanoveném termínu na konci letošního roku,“ uvedla Daniela Pedret, ředitelka pro komunikaci a vztahy s veřejností projektu Via Salis, koncesionáře, který zodpovídá za projekt D4.
Kompletní 32 kilometrů dlouhý úsek D4 má být zprovozněn v prosinci. „Veškeré stavební práce na PPP projektu D4 běží podle plánu tak, aby bylo možné celou trasu, tedy 32 nových a 16 opravených kilometrů dálnice D4, na konci prosince 2024 předat řidičům,“ dodala Iveta Štočková, mluvčí Skupiny VINCI Construction CS, která zajišťuje stavební práce na D4.
V souvislosti se spuštěním provozu v úseku Skalka – Těchařovice dojde k několika navazujícím změnám dopravních opatření. Uvolní se tak další části stavby, aby zde mohly pokračovat práce.
První dálniční PPP projekt se blíží do finále, z nové D4 je hotovo přes 85 procent
Dopravní opatření:
Směr Písek:
MÚK Skalka (km 41) převod dopravy z dálnice v plném provozu do levého jízdního pásu před křižovatkou. Otevřený sjezd na Příbram/Sedlčany, otevřený nájezd z I/18 na směr Strakonice.
MÚK Háje (km 45) až do křižovatky provoz v levém jízdním pásu v jednom pruhu. Uzavřená rampa na pravý jízdní pruh, zamezený sjezd na Kamýk/Příbram a nájezd z II/118 směr Strakonice. Objízdná trasa skrz Milín/Příbram.
Čerpací stanice Eurotrans zůstane v provozu. Převedení provozu ve směru Strakonice v jednom pruhu do pravého jízdního pásu před čerpací stanicí, umožněn nájezd i výjezd ze stanice ve směru Strakonice.
MÚK Milín (km 49) v plném provozu – provoz I/4 v pravém jízdním pásu, sjezd na Milín/Příbram umožněn, nájezd z I/66 na I/4 umožněn. Před prvním Milínským dálničním mostem za křižovatkou přejezd zpět do levého jízdního pásu v režimu 1+1.
MÚK Těchařovice (km 53) až k mostu u Mýšlovic těsně před křižovatkou provoz v LJP jeden pruh. Přejezd do PJP před mostem u Mýšlovic, sjezd na rampě Těchařovice na okružní křižovatku, napojení na původní I/4 z okružní křižovatky.
Směr Praha:
MÚK Těchařovice (km 53) ze zbudované okružní křižovatky na I/4 přejezd nadjezdu na druhou stranu dálnice, na zdejší okružní křižovatce nájezd rampou MÚK do levého jízdního pásu dálnice.
MÚK Milín (km 49) až do křižovatky provoz v levém jízdním pásu jedním pruhem. Křižovatka v plném provozu – umožněn sjezd na Milín/Příbram, umožněn nájezd z I/66 směr Praha.
MÚK Háje (km 45) až do křižovatky provoz v levém jízdním pásu v jednom pruhu. Křižovatka v provozu – umožněn sjezd na Kamýk/Příbram, umožněn nájezd z II/118 směr Praha. Ve směru Příbram z křižovatky bude do konce června kyvadlová doprava na okružní křižovatce za nadjezdem, z důvodu budování její druhé části a přilehlých napojení.
MÚK Skalka (km 41) až do křižovatky provoz v levém jízdním pásu v jednom pruhu. Křižovatka v provozu – umožněn sjezd na Příbram/Sedlčany, umožněn nájezd z I/18 směr Praha.
Doprovodné komunikace:
U MÚK Háje zavřená nově zbudovaná doprovodná komunikace II/604 až po křižovatku na vesnici Jesenice, realizace jejího napojení na okružní křižovatku Háje. Objízdná trasa skrz I/4 nebo Příbram.
Mezi Milínem a Těchařovicemi práce na připojení doprovodné komunikace v několika etapách. Etapa 17. 6.–31. 8. uzavření úseku křižovatka Těchařovice – křižovatka Rtišovice, etapa 1. 9.–30. 9. uzavření úseku křižovatka Rtišovice – Milín. Obslužnost obcí zajištěna přes místní komunikace.