Nová konkurence pro TGV. Na francouzské rychlotratě míří Proxima
Firma investuje do startu miliardu eur.
Po italských a španělských státních drahách mají dostat francouzské státní dráhy SNCF v byznysu vysokorychlostních spojení poprvé i zcela soukromou konkurenci.
Nově založená společnost Proxima oznámila svůj plán na vstup na francouzské koleje i další detaily o svých plánech. Firma, za kterou stojí společnost Antin Infrastructure Partners, plánuje investovat do startu miliardu eur, za které chce mimo jiné nakoupit dvanáct nových vysokorychlostních vlaků od Alstomu. Jezdit zatím bude na vnitrostátních relacích z Paříže do Bordeaux, Nantes, Rennes a Angers.
Novou firmu povede někdejší šéfka Voyages SNCF Rachel Picard, za její éry vznikla nízkonákladová značka rychlovlaků Ouigo. Dalším manažerem bude Timothy Jackson, zakladatel leasingové firmy Alpha Trains.
Firma v tiskové zprávě uvedla, že chce „znovuobjevit požitek z cestování pro různé skupiny klientů“. „Chceme přispět k tomu, aby lidé jezdili více vlakem,“ řekla Rachel Picard.
Financování projektu zajišťuje Antin Infrastructure Partners. Firma působí dnes jako investor v energetice, IT, životním prostředí a dopravě a spravuje aktiva v hodnotě přes 30 miliard eur.
Proxima jedná s Alstomem o pořízení 12 jednotek Avelia Horizon, k finální dohodě ještě nedošlo. Se společností Lisea se již dohodla na využívání depa v Marcheprime u Bordeaux.