Čistější tramvaje. DPO zdvojnásobuje jejich úklid
K novinkám patří také čištění parními čističi u nepřístupných míst nebo používání ekologických přípravků.
U tramvají Dopravního podniku Ostrava (DPO) je nově zdvojnásoben počet jejich měsíčních, tzv. kompletních úklidů. Od května probíhá stejně jako u autobusů a trolejbusů každých 10 dní.
„Čistotu karoserií vozidel DPO zajišťuje pět mycích linek. O interiéry pečují dvě externí firmy, TSC Group a Zenova services. Vozidla čistíme v několika stupních. Denně probíhá běžný úklid, tj. vymetení, vysbírání odpadků na konečné nebo při odstavení vozidla. Denně nebo dle potřeby jsou u všech vozidel čištěna madla a další dotykové plochy. Nově jsme zvýšili u tramvají četnost kompletního úklidu vozidla ‚od stropu až k podlaze‘,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.
Nabídková cena soutěžené zakázky je přes 116 milionů korun na období čtyř let. Výsledná částka se má však odvíjet od množství poptaných prací.
570 vozidel a přes 200 nástupišť tramvajových zastávek
Kromě nových smluv pro úklid interiérů všech vozidel rozšířil DPO i další služby čištění MHD. Úklid tramvají v provozu se bude namísto současných tří smyček provádět na pěti (Vřesinská, Hlavní nádraží, Hranečník, nově Dubina a Hlučínská). K novinkám patří také čištění parními čističi u nepřístupných míst nebo používání ekologických přípravků pro úklid.
„DPO zajišťuje úklid téměř 570 vozidel a více než 200 nástupišť tramvajových zastávek včetně přístřešků, laviček, proskleného zábradlí a odpadkových košů. Udržování čistoty MHD vnímáme jako veřejný zájem všech Ostravanů,“ dodal náměstek primátora Ostravy pro dopravu Břetislav Riger.