Z 6 na 30 metrů. V Brně začalo rozšiřování Šámalovy, přes polovinu zaplatí devoloper
Úpravy Šámalovy ulice jsou součástí proměny největšího brněnského brownfieldu.
Brno a developerská společnost CPI dnes začaly s úpravami silniční a kolejové infrastruktury v oblasti takzvané Nové Zbrojovky v Židenicích. Práce v hodnotě 138 milionů korun přinesou současně úpravu tramvajové trati v Zábrdovické ulici. Hotovo má být za dva roky, zakázku získala společnost Skanska.
Společnost Nová Zbrojovka, která největší brněnský brownfield proměňuje na novou čtvrť, zajistila projektovou dokumentaci a stavební povolení, převedla na město potřebné pozemky a podílí se na financování stavby příspěvkem ve výši 55 procent celkových vynaložených nákladů.
„Dalšími plánovanými stavbami pro zajištění odpovídající dopravní obslužnosti je napojení na velký městský okruh z Tomkova náměstí v Husovicích včetně vybudování nového mostu přes Svitavu nebo připojení z ulice Markéty Kuncové,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Zhruba 200 metrů dlouhý úsek mezi Lazaretní a Zábrdovickou projde rozšířením ze stávajících 6 metrů na 30 metrů. Dále dojde k úpravě Zábrdovické v úseku od železničního podjezdu u zastávky Kuldova až k hlavnímu vchodu do Vojenské nemocnice. Tento úsek měří celkem 326 metrů.
Tramvajová výluka bude příští rok
Vznikne také nová křižovatka v Lazaretní ulici. Součástí stavby jsou navíc i vybudování a rekonstrukce dešťové kanalizace, oprava vodovodu, přeložky sítí, úpravy veřejného osvětlení, parovodu či plynovodu, instalace odvodňovacích prvků nebo úpravy zeleně.
Kvůli vybudování odbočovacího pruhu na Zábrdovické je nutné přeložit tramvajovou trať v délce 240 metrů včetně trakčních stožárů. „To si bohužel vyžádá po nezbytně nutnou dobu výluku tramvajové linky, předpokládáme, že se tak stane v létě 2025. Plánujeme také, že zastávky městské hromadné dopravy dostanou nové přístřešky,“ řekl radní města Brna pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Rozšířená Šámalova ulice podle něj bude splňovat nároky všech účastníků provozu. Cyklisté nicméně budou mít k dispozici jen piktogramový koridor. „S ohledem na požadavky týkající se parkování a zachování významného množství zeleně tady nemohl vzniknout cyklopruh. Jsme limitování okolními budovami. V další části od křižovatky Šámalova a Lazaretní směrem na velký městský okruh je ale v plánu samostatný oddělený cyklopruh,“ doplnil radní.