Do Česka dorazily na testy nové jednotky Alstomu pro Dolní Sasko
Základními parametry splňují jednotky požadavky na nové vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu.
Do zkušebního centra VUZ Velim dorazila tento týden nová jednotka Alstom Coradia MAX (dříve označovaná jako Coradia HC) pro provoz v německé spolkové zemi Dolní Sasko. Alstom získal kontrakt na dodávku jednotek v roce 2021, celkem dodá 34 vozidel. Kupujícím není žádný dopravce, ale společnost LNVG (Die Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), která jednotky pronajme DB Regio.
Do Česka na zkoušky dorazila šestivozová částečně dvoupodlažní jednotka, výrobce dodá LNVG část i v provedení se čtyřmi vozy.
Kontrakt má hodnotu 760 milionů eur včetně údržby na 30 let. Zakázka obsahuje celkem 68 dvoupodlažních řídících vozů a 86 jednopodlažních vložených vozů. Z nich budou sestaveno celkem 34 čtyřvozových (408 míst) a šestivozových (642 míst) souprav. LNVG počítá s tím, že později začne spojovat soupravy až do desetivozových jednotek s kapacitou až 1 050 cestujících. Nasadí je na linky RE1 Hannover – Brémy – Oldenburg – Norddeich Mole/Wilhelmshaven, RE8 Hannover – Brémy – Bremerhaven a RE9 Osnabrück – Brémy – Bremerhaven. Provoz nových jednotek měl začít letos, výroba ale nabrala zpoždění a kompletně bude zakázka dokončena příští rok.
Při podpisu smlouvy uvedli zástupci LNVG, že půjde o nejtišší vlaky v Německu. Hluk v interiéru má klesnout na 61–68 dB, spotřeba energie má být proti původním jednotkám zhruba poloviční: 9 kWH na kilometr.
Nová jednotka je zajímavá i pro české cestující: je jednou z těch, které splňují předpoklady pro chystanou soutěž na nákup nových elektrických jednotek EMU 400 pro provoz v systému Pražské integrované dopravy.