Metro Kačerov spojila s Krčským lesem nová cyklostezka. Měří téměř kilometr
Vede pod Jižní spojkou i právě rekonstruovanou železniční tratí do Krče.
Technická správa komunikací (TSK) zprovoznila novou cyklostezku o délce 900 metrů mezi metrem Kačerov a zastávkou U Labutě. Ta leží v těsné blízkosti Krčského lesa, nedaleko rybníka Labuť.
Cyklostezka vznikla na dosavadní pěší cestě podél ulic Michelská a Vídeňská. Po rozšíření jde nyní o stezku pro chodce s povoleným vjezdem cyklistů. Stavba byla zahájena v dubnu 2024 a trvala dva měsíce.
Jde o úsek nadřazené cyklotrasy A7. TSK očekává, že cyklostezku bude denně využívat několik stovek cyklistů. Šířka stezky je minimálně tři metry, takže umožňuje bezpečné míjení kol.
„Stezka usnadní přístup nejen na městskou hromadnou dopravu, ale propojí i další část oddělené cyklistické infrastruktury, která nám v Praze na mnoha místech ještě chybí. I proto držíme investice do cyklistické infrastruktury na stejné úrovni jako v minulých letech, přestože je městský rozpočet aktuálně zatížen vysokým počtem realizovaných staveb,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.
Pozor na těžkou techniku
Cyklostezka je dlouhá 900 metrů a vede částečně parkem. Povrch je asfaltový a přechody a místa pro přecházení jsou bezbariérově upraveny. Součástí projektu je i přeložení kabelů, návrh nového veřejného osvětlení a související sadové úpravy stávající zeleně.
Obrazem: Oprava Branického mostu jde do finále. SŽ oznámila, kdy se otevře první kolej
V oblasti této cyklostezky se nyní modernizuje také železniční trať. Týká se to zejména úseku od Branického mostu do stanice Praha-Krč. Současně se však staví také odbočka Spořilov, nové přemostění Údolní ulice a technologické objekty v Krči a na Spořilově. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne nové nástupiště dlouhé 220 metrů, přestup na metro a autobusy MHD zajistí nová lávka.
„Z důvodu koordinace s rekonstrukcí a zkapacitněním železniční trati, kterou zde realizuje Správa železnic, zde zůstává minimálně do konce roku speciální přejezd pro těžkou techniku, který nám ochrání povrch nové cyklostezky. Byť se to může zdát nekomfortní, tak jsme nechtěli se zprovozněním otálet až do konce stavby trati,“ dodal Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK.