Místo vlaků kola či brusle. U Plzně otevřeli cyklostezku z bývalého koridoru
Jde aktuálně o nejdelší inline dráhu v Plzeňském kraji.
U Plzně dnes slavnostně otevřeli jeden z letos v Česku nejdelších souvislých úseků otevírané cyklostezky. Nová cyklostezka Bukovec – Chrást vede necelých šest kilometrů po trase bývalé koridorové trati z Chrástu do Plzně. Vlaky po železnici přestaly jezdit s otevřením Ejpovických tunelů.
Cyklostezku vybudovala za 29 milionů společnost Roadfin, šlo o společnou investici Plzeňského kraje a města. Na cyklostezce vzniklo i několik odpočívek. O cyklostezce se mluvilo několik let, jen jednání o převodu trati na kraj trvala tři roky.
Povrch je asfaltový, stezka je široká 3,5 metru. Cyklostezka je aktuálně nejdelší inline dráhou v Plzeňském kraji. Nová asfaltová stezka zabere jen zhruba polovinu šíře bývalého drážního náspu, a zbude tak na něm dostatek prostoru pro projektování i dalšího způsobu využití do budoucna. „Nabízí se cyklostezku časem doplnit o souběžnou přírodní stezku pro běžce, ale i odpočinková a vyhlídková místa na Berounku nebo prvky pro umístění železničních artefaktů a jiných atrakcí připomínající někdejší železnici,“ řekl před časem náměstek primátora Aleš Tolar.
Rušení trati v úseku Plzeň – Chrást vyvolalo v minulosti značné emoce. Dopravci upozornili především na riziko, že v případě nehody v tunelech chybí alternativní trasa. Mluvilo se také o využití pro šlapací drezíny, to padlo.