Místo vlaků kola či brusle. U Plzně otevřeli cyklostezku z bývalého koridoru
Nová cyklostezka Chrást - Plzeň. Foto: Roadfin
Jde aktuálně o nejdelší inline dráhu v Plzeňském kraji.
Jde aktuálně o nejdelší inline dráhu v Plzeňském kraji.
A v Praze se měla původně tento rok otvírat Vršovická promenáda a..velké kulové
Já se jen zeptám, kolik nehod se v tom tunelu od roku 2018 stalo, že tu tolik lidí doporučuje mít záložní variantu v původní trati?
Tak přesně tuhle otázku: „Proč nemohla trať zůstat jako záložní?“ jsem tu chtěl znovu nastolit. (Ale narazil jsem na váš diskusní příspěvek.) Minule mi nikdo neodpověděl.
Já tedy odpovím vám: S narůstajícím časem se zvyšuje pravděpodobnost, že k té dohodě dojde! A kdyby to nebyla otázka záchrany cestujících a vyproštění vlaku na 1 den, ale něco vážnějšího, tak by se ta původní trať setsakra hodila. K havárii nemusí nutně dojít v tunelu, ale prostě na nové trati.
Všichni si přejeme, aby k žádné takové nehodě v budoucnu nedošlo. K čemu však dojít může, je vyčerpání kapacity v úseku Ejpovice – Plzeň.
Kolikrát šla po Vltavě desetitisíciletá voda a stejně se na ní staví bezpečnostní přeliv.
SZ nedělá problém udělat kvůli rekonstrukci koridoru nickolejny provoz na víc než rok, takže proč by jako měli řešit objizdnou trať v případě hypotetické nehody v tunelu? Snad se to taky vyřešilo dříve než za rok.
jako pěkný, ale sakra proč to všechno musí trvat tak zoufale dlouho?!? to že bude nová trať vedená tunelem a stará se zruší není informace, která spadla z nebe v den otevření tunelu. to je tady u nás fakt nereálný předat pozemek pod tratí samosprávě dnem zrušení trati (snesením svršku)? nemusíme chodit daleko, drážní promenáda ve vršovicích je toho zářným příkladem, především část z edenu na zahradní město, kde to fakt v kolizi s budovanou vrt není. ale jedinej soukromej zájem, kterej by mohl podporovat takovou tragickou pomalost je snad lobby výrobců dřevní štěpky a pelet, kterým tam za těch… Číst vice »
Hodnotím to jako chybné rozhodnutí. To neměly ČD dopustit.
Od kdy do tohoto můžou mluvit zrovna ČD?
ČD je provozovatel vlaků (podobně jako třeba ČSAD provozuje autobusy). Správcem železniční infrastruktury je Správa Železnic (ekvivalent ŘSD pro silnice).
Chyba není že se nezachovala trať pro odklony při nehodě v tunelu, ale to, že osobní doprava z Radnice, Břas, a Chrástu s přirozeným spádem do Plzně musí úvratí přes Ejpovice. Když už ne po původní trati kvůli obsluze Dýšiny, měl se alespoň vybudovat triangl u Kyšic.
Taky mi to tak přijde, ale kraj to tak chtěl…
Chtěly to tak ještě ČD, protože historie této přeložky sahá do doby, kdy si o tom rozhodovaly ještě unitární ČD. Z Radnic totiž neměly jezdit vlaky do Plzně, ale přes Rokycany do Mirošova. Co na tom, že šlo z hlediska potřeba cestujících o naprostou debilitu, ale ČD to prostě vyhovovalo provozně., tak se to udělalo právě takto.
Radnice jsou spadove spis do Rokycan nez do Plzne. Navic 51 min z Radnic do Plzne pravidelnemu dojizdeni nepomaha.
> musí úvratí přes Ejpovice
vždyť délka té trasy je prakticky stejná…
A hlavně jízdní doba je stejná. Dříve elektrický vlak 16 minut z Plzně do Chrástu a tam přestup (ten by se dal odstranit, ale je tam pořád úvrať), dneska motorový vlak 18 minut včetně té úvrati v Ejpovicích a přestup není. Triangl u Kyšic by sice pár minut ubral, ale s vysokými náklady by se vlak těsně vyhnul Ejpovicím, které budou mít brzy rychlé spojení s Plzní dvakrát do hodiny v elektrické trakci.
Z Chrastu vlakem prakticky nikdo nejezdil, diky poloze nadrazi, ktera byla vic v Dýšiné nez v Chrastu. Ted je zastavka posunuta, ale i tak je vlastne uplne na okraji Chrastu, i kdyz mnohem lepe nez byvala. Dalsi problem je poloha zastavky Doubravka uplne mimo trasy MHD. Takze ten potencial byl velmi nizky. Z hlediska dojizdeni z Radnic se uvrat „jen“ premistila z Chrastu do Ejpovic. Navic Radnice jsou spadove tradicne spis do Rokycan nez do Plzne. Opravit tuhle lokalku, aby skutecne fungovala a byla vyuzivana (tj. dojezdovy cas nekde okolo 30-40 min, ted to je 51 min) by byly minimalne… Číst vice »
Tak a teď ještě z Hradce do Obrataně a N Bystřice
O žádný „bývalý koridor“ nejde. Koridor je pruh země, kterým vede důležitá trať – zde například z Prahy do Plzně. A pokud se ta trať vylepší přeložkou, tak trať vede o kus vedle, ale onen tranzitní koridor zůstává v platnosti. Zaměňovat výrazy „trať“ a „koridor“ je zkrátka chyba.
Škoda, že jedna kolej nezůstala z Chrástu na Doubravku pro přímé vedení vlaků z Radnic. Mohli jsme ušetřit na závleku do Ejpovic.
Myslím, že při troše snahy by šlo jednu kolej ponechat. I pro případ jakéhokoliv problému v tunelu. Ale zase 3,5 kilometru něčeho oddělujícího cyklostezku a trať by taky nebylo zadarmo… teď už je to asi jedno.
Při jakémkoliv problému v tunelu, funguje tunel druhý.
já tam teda třetí štolu nevidím, takže si dokážu velmi snadno představit problém, který si vyžádá kompletní zastavení provozu a vstup izs a evakuaci osob druhým tunelem. ale rozhodně nejsem obhájce zachování staré trati, je to jen technická poznámka.
No nevím, dneska jede vlak z Plzně do Radnic 54 minut, tímto by se to možná zkrátilo na 50 minut při zhoršení obsluhy Ejpovic a zániku zastávky v Horomyslicích. Stojí to při dvouhodinovém intervalu a výhledové elektrické trakci za to?
Od Rokycan a Ejpovic je frekvence na Radnice naprosto minimální a Horomyslice limitujícím k nule. Teď už je to pasé.
A co frekvence z Ejpovic do Plzně? Pokud si vzpomínám, po staré trati jel elektrický osobák z Plzně do Chrástu 16 minut (ano včetně ploužení přes tehdejší zhlaví), dneska to regína zvládá tunelem za 18 minut a už je v tom ta úvrať.
Ejpovice jsou dostatečně obslouženy vlaky Rokycany – Plzeň.
Tak proč to ale „zadarmo“ nezahustit, pokud se tím linka do Radnic zdrží o 2 minuty. Půlí to interval P2 (hodinový interval to v budoucnu mít bude) a nabízí přímé spojení z Ejpovic na Jižní předměstí. Jakou výhodu by mělo vést to lesem po jedné koleji původní trasy? Je ten Bukovec tak zajímavý?
Jako ze by Ejpovice meli mit vetsi frekvenci nez Rokycany? 🙂
Ne, stejnou, Rokycany mají každou hodinu i integrovaný rychlík.
Měli ji nechat pro lokálku i jako nouzový bypass tunelu, cyklostezce by v pohodě stačil pruh po druhé koleji…
Ani přažec z pláně!
Nejsem příznivcem resuscitace mrtvol, ale zde místní poměry znám a zrovna toto by smysl mělo. Na té lokálce by se ještě nabízelo zřízení zastávky Plzeň-Bukovec. No nic…
by zachování koleje smysl mělo
Na zastávce Bukovec by nikdo nenastoupil ani nevystoupil.
Rozhodně více lidí než v Horomyslicích.
Jak dlouho tady ještě budete tenhle šílený nesmysl tlačit?
Co třeba pokaždé, když to bude k tématu? Lokálka se dvěma úvratěmi je bizár i v našich podmínkách…
a komplikovaný napojení na Doubravce? To by nevadilo? Zbudování odbočky do širé tratě, to sou desítky milionů v dnešní době. Podle mě varianta přes Ejpovice je v pohodě.
A zastávky mezi Chrástem a Ejpovicemi by obsluhovalo co?
Jezdí tam bus.
Do vámi prosazovaného Bukovce jezdí dokonce MHD…