V Česku testují nové dálkové vlaky pro Francii. „Kyslík“ má dva roky zpoždění
CAF dodá nové jednotky až v roce 2027.
Další velký evropský výrobce kolejových vozidel se potýká s velkým zpožděním dodávek nových vlaků. Francouzské státní dráhy SNCF dnes oznámily, že nové jednotky Oxygene (Kyslík) od společnosti CAF budou jezdit s cestujícími až v roce 2027 namísto plánovaného roku 2025
Na sociální síti X to oznámil po dnešní prezentaci vlaků na železničním zkušebním okruhu ve Velimi šéf SNCF Intercités Alain Krakovitch.
Une bouffée d’Oxygène, en direct depuis Velim (🇨🇿) !
Oxygène est le nom de ce futur train pour @Intercites, financé par l’Etat @Ecologie_Gouv.
Le retard de livraison annoncé par le constructeur est un vrai coup dur pour les territoires, pour les clients et nos agents. Mais le… pic.twitter.com/ooOWgh8Cp3— Alain Krakovitch (@alainkrakovitch) May 14, 2024
„Zpoždění dodavatele je špatnou zprávou pro regiony, kam tyto nové jednotky mají jezdit. Testování a zkoušky ale běží,“ řekl Krakovitch.
První jednotka je v Česku na zkouškách od loňského července. Nové desetivozové jednotky nabídnou kapacitu 420 míst (317 míst ve 2. třídě a 103 v 1. třídě), tedy o 20 míst více než dosud, kdy na těchto spojích jezdí klasické soupravy lokomotiv a vozů typu Corail. Jezdit mají na spojích Paříž – Orléans – Limoges – Toulouse a Paříž – Clermont-Ferrand. Kromě nových vozidel dochází i k velké modernizaci těchto tratí, které mají cestování vlaky mimo vysokorychlostní koridory zrychlit.
Dodávka 28 souprav má hodnotu 700 milionů eur. Součástí zakázky je opce na dalších 75 jednotek. Budou jezdit až 200 kilometrů v hodině, součástí každé bude místo pro deset jízdních kol. CAF vlaky vyrábí ve svém francouzském závodě v Bagnères-de-Bigorre a ve španělském Besainu.