„Splašená“ Regionova odletěla příliš daleko od trati. Nehodový vlak na ni nestačí, ČD shání odvoz

Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽ

Hasiči vykolejené vagony zajistili, aby nedošlo k pohybu. České dráhy si musejí nasmlouvat jejich odvoz.

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. „Zjišťuje se, zda šlo o technickou závadu, či selhání člověka,“ uvedla policejní mluvčí Michaela Richterová. Provoz na trati byl obnoven dnes ve 14:45, vyplynulo z informací Českých drah a Pražské integrované dopravy.

Prázdná souprava se rozjela samovolně, po nehodě vagony skončily na boku a na střeše mimo koleje. Událost se obešla bez zranění. Nehodový vlak v noci vrátil hnací soupravu na koleje. „Na místě zůstaly dva vagony, které odstraní dopravce. Pracovníci Správy železnic (SŽ) dnes zkontrolují poškozené koleje, provoz by se mohl obnovit po kontrole a případné opravě trati,“ popsal mluvčí hasičů SŽ Martin Kavka.

Další vlak vyjel bez strojvedoucího. Regionova ujela pět kilometrů, pak vykolejila

Případ si převzali kriminalisté z Prahy-venkov západ. Zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. V rámci prověřování budou zjišťovat příčiny a veškeré okolnosti, jestli tam hrála roli technická závada, nebo lidský faktor,“ uvedla Richterová. Dechová zkouška u strojvůdce byla podle ní negativní.

Pracovníci SŽ budou zjišťovat, jak moc jsou koleje poškozené, případně jestli je to na vážnější opravu,“ řekl Kavka. Trať by podle něj měla být průjezdná po kontrole, zatím není jasné, kdy to bude. „Bude záležet na rozsahu poškození,“ uvedl.

Vagony, které zůstaly na místě, jsou podle Kavky mimo profil tratě, v bezpečné vzdálenosti. „Hasiči je zajistili, aby nedošlo k jejich pohybu, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ dodal mluvčí.

Událost se stala ve čtvrtek ve 13:15 ve stanici Čisovice. Prázdná souprava urazila přes pět kilometrů. Souprava dosáhla podle informací Zdopravy.cz rychlosti 100 kilometrů v hodině a projela čtyři železniční přejezdy.

Škodu vyšetřovatelé odhadli na 9,1 milionu korun, příčinu zjišťují. Drážní inspekce pracuje podobně jako policie s variantou selhání lidského faktoru, nebo technické závady na soupravě. Strojvůdce byl postaven mimo službu.

Vykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Drážní inspekceVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Drážní inspekceVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Drážní inspekceVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽVykolejená Regionova po samovolné jízdě na trati 210. Foto: Hasiči SŽNehodový vlak a vykolejená Regionova. Foto: Hasiči SŽ
Tagy České dráhy drážní hasiči jízda bez strojvedoucího mimořádná událost vykolejení
107 komentářů