Obchvat opavské části Komárov získal územní rozhodnutí, stavět by se mohlo začít do tří let
Podle primátora Opavy Tomáše Navrátila je obchvat Komárova pro napojení města na Ostravu a dálniční síť naprosto klíčový.
Poslední velká silniční stavba na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou získala platné územní rozhodnutí. V pokračování příprav šestikilometrového jižního obchvatu opavské části Komárov jde o významný krok. Město Opava to uvedlo v tiskové zprávě.
Nastal zásadní posun přípravy ochvatu opavské části Komárov. Krajský úřad potvrdil právní moc územního rozhodnutí pro přeložku silnice I/11 o délce 6 km. V případě bezproblémového postupu předpokládáme zahájení stavebních prací v roce 2027. Více viz: https://t.co/MGCox1XIGc pic.twitter.com/jkUCJl0Rkb
— ŘSD Moravskoslezský kraj (@RSD_MSlezsky) April 25, 2024
„Obchvaty Komárova a Nových Sedlic jsou pro napojení Opavy na Ostravu a na naši dálniční síť naprosto klíčové. Severní obchvat Nových Sedlic už má od května loňského roku pravomocné územní rozhodnutí a intenzivně se pracuje na dokumentaci pro stavební povolení. Komárovský obchvat zatím na toto rozhodnutí čekal,“ uvedl primátor Opavy Tomáš Navrátil.
Příprava stavby nebyla jednoduchá
Jak Navrátil dodal, příprava stavby nebyla jednoduchá. Probíhala velká množství jednání a údajně bylo dosaženo řady kompromisů.
„Hodně jsme se natrápili se stabilizací této stavby v územním plánu kraje i města. Proces posuzování vlivu na životní prostředí také nebyl, s ohledem na střety v území, jednoduchý. V rámci územního řízení bylo dokonce podáno odvolání, které bylo nakonec odvolatelem staženo,“ dodal tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.
Dokončení v roce 2029
Pokud vše půjde plánů, začne se s výstavbou obchvatu Komárova v roce 2027. Hotovo by pak mohlo být o dva roky později.
Dosud je silnice I/11 vedena Komárovem v zastavěném území po ulici Ostravská. Zatímco v části je komunikace čtyřpruhová, část je dokonce jen dvoupruhová. Silnici navíc protíná železniční trať Ostrava-Svinov – Opava-východ.
„Silnice I/11 je páteřní západo – východní trasou v severní části Moravskoslezského kraje. Její význam je nadregionální, a tak je její zkapacitnění na čtyři pruhy v celé trase žádoucí,“ řekl Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Součástí obchvatu Komárova bude šest mostních objektů a čtyři nadjezdy. Celková délka mostů má být asi 1,5 kilometru. Mimoúrovňová křižovatka vznikne na trase jedna, úrovňová okružní také jedna. Obchvat vyjde na přibližně dvě miliardy korun bez DPH.