Hostem podcastu bude náměstek z ROPID a zakladatel K-reportu Václav Haas. Ptejte se
"Hugo" je také železničním nadšencem, fotografem a publicistou v oblasti železniční historie.
Václav Haas je náměstkem ředitele organizace ROPID pro příměstskou dopravu a dispečink, v dopravních kruzích ho však všichni znají především jako Huga.
Pro Pražskou integrovanou dopravu (PID) pracuje nepřetržitě od září 1999 a drtivou část své pracovní kariéry věnoval tématu železnice. Ať už jde o objednávku spojů, výluky, rozvoj železniční infrastruktury a nebo jednání s dopravci o kvalitě služeb, kterou poskytují cestujícím.
Dnes má v ROPID na starosti příměstskou dopravu a oba dispečinky – jak ten koordinační, který dohlíží nad dennodenním provozem systému PID, tak ten druhý pro Bezba dopravu, tedy mikrobusy na objednání pro hendikepované v hlavním městě.
Ropid má nového náměstka na příměstskou dopravu. Pšeničku střídá Haas
Václav Haas je však také železničním nadšencem, fotografem a publicistou v oblasti železniční historie. Když studoval Fakultu dopravní ČVUT v Praze, založil v dopravní komunitě známý K-report. V roce 1995 začal vycházet jako tištěný zpravodaj o dění na železnici určený především pro železniční fotografy a projížděče tratí.
V době, kdy neexistovaly sociální sítě, to byl velmi poptávaný zdroj jinak těžko dostupných informací. Na přelomu milénia se s rozvojem internetu i K-report stal internetovým zpravodajem a spolu sním vzniklo o stejnojmenné diskusní fórum. Po pár letech pak zpravodaj zanikl, diskusní fórum K-report však funguje dodnes.
Jak se chystá Pražská integrovaná doprava na velká výběrová řízení na železnici? Jak se vlastně dají tendry plánovat, když jsou termíny modernizace železniční infrastruktury nejisté? Jak vnímá situaci kolem železničního mostu na Výtoni? Co přinese příměstským vlakům kolem Prahy ETCS? Jak zásadní změnou bude letos v prosinci nástup vysoutěžených autobusových dopravců v téměř celém segmentu příměstských linek PID? Co přinese od příchod nových RegioPanterů ČD a elektrických jednotek Pesa RegioJetu? Kudy bude nakonec jezdit příměstská linka S61 z pražských Vršovic do Běchovic, když se nepodařilo postavit vlakové zastávky, které má obsluhovat? A jak dlouho ještě budou vozit i v Praze cestující motorové vozy řady 810?
Ptát se Václava Haase můžete i vy zde v diskusi až do pondělního večera. Podcast poté přineseme v pátek 26. dubna.