Doba bateriová. V Německu začala poprvé vozit cestující jednotka Siemens Mireo Plus B
Vývoj jednotky probíhal částečně v Česku, na tratích nahradí dieselové vozy Stadler RS1.
Provozní soubor Ortenau na jihozápadě Německa ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko se stal prvním, kde začaly jezdit nové elektrické bateriové jednotky Siemens Mireo Plus B s cestujícími. Postupně nahradí dieselové vlaky. Tamější vláda si od této investice slibuje dopravu šetrnější ke klimatu a lepší služby pro cestující.
„Píšeme novou kapitolu v historii železnic,“ řekl ministr dopravy Bádenska-Württemberska Winfried Hermann. Spolková země plánuje postupně převést veškerou dieselovou železniční dopravu na bateriovou.
Nové jednotky zvládnou na jedno nabití dojet na baterie až 120 kilometrů. Jezdit budou zatím na tratích z Offenburgu do Bad Griesbachu a z Offenburgu do Hornbergu, kde dosud jezdí motorové vozy Stadler RegioShuttle RS1. Lze tak očekávat, že některé tyto uvolněné vozy skončí v Česku, z této spolkové země už na české koleje doputovalo více než deset drážních vozidel.
Nasazení nových jednotek umožnilo současně i zavedení některých přímých spojů bez přestupu a k navýšení kapacity. Jednotky mají kapacitu 120 míst. Baterie lze nabíjet na trolejovém vedení a pomocí rekuperace při brždění. Bateriový systém je pod karoserií vozu a obsahuje dva bateriové kontejnery. Používají se lithium-iontové baterie s dlouhou životností. Na třech nádražích vznikla ještě nabíjecí infrastruktura.
Spolková země si objednala celkem 27 těchto jednotek, bude je provozovat společnost SWEG. Součástí celého kontraktu je i vybudování nového údržbového centra v Offenburgu.
Nové jednotky mají i českou stopu. Na návrhu technického řešení těchto dvouzdrojových vozidel trolej/akumulátor Mireo Plus B se významně podílejí i vývojová pracoviště Engineeringu Siemens Mobility v České republice. Řeší konstrukční skupiny v mechanické i elektrické části vozidla včetně jeho nadřazeného řízení.