Z Kobylis do Zdib tramvají. Praha a kraj už hledají projektanta nové tratě

Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPPModernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP

Příprava nové tramvajové tratě, která by spojila pražské Kobylisy se středočeskou obcí Zdiby, výrazně pokročila. Za necelých 40 milionů korun

Příprava nové tramvajové tratě, která by spojila pražské Kobylisy se středočeskou obcí Zdiby, výrazně pokročila. Za necelých 40 milionů korun Středočeský kraj, Krajská správa silnic Středočeského kraje a Dopravní podnik hl. města Prahy hledají firmu, která trať vyprojektuje a připraví pro žádost o územní rozhodnutí a stavební povolení.

Projekční firmy se mohou hlásit do 4. ledna, zadavatelé při hodnocení zakázky budou dávat ceně váhu 60 %, dalších 40 % bude záviset na zkušenosti a kvalifikace lidí, kteří se na zakázce budou podílet.

Trasa nové tramvajové trati z Kobylis do Zdib (Sedlce). Foto: Praha.eu
Trasa nové tramvajové trati z Kobylis do Zdib (Sedlce). Foto: Praha.eu

Prodloužení tramvajové tratě z Kobylis za hranice Prahy schválili už v létě pražští radní. Na konečné má vyrůst i velký parkovací dům, který má pomoci snížit počet lidí jezdících autem do Prahy. Do Kobylis má tramvaj zvládnout jízdu za 8 minut. Celková délka trasy je 5,6 kilometru.

Trať má vést v ose ulice Ústecká, která přechází v silnici II/608. Dálnici D8 má překonat mostní estakádou, kde bude konečná s pracovním názvem Sedlec a parkovacím domem pro tisíc aut. Další záchytná parkoviště mají vzniknout ještě po trase. Podle prvních odhadů má trať vyjít na zhruba dvě miliardy korun.

Plán počítá s vybudováním šesti zastávek s pracovními názvy Kobyliská, Prunéřovská, v Rybníčkách, U Celnice a U Kostela. Konečná bude Sedlec.

Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl letos v létě již bývalý radní pro dopravu Petr Dolínek.

Nové vedení Prahy prodlužování tramvajových tratí za Prahu a budování P+R parkovišť podporuje.

Středočeský kraj už dříve uvedl, že by rád protáhl tramvaj až do samotné obce Sedlec, nejen na její okraj. 

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy Středočeský kraj Tramvajová trať Kobylisy - Zdiby
21 komentářů