ČD začaly školit zaměstnance na ComfortJety, k dispozici jsou čtyři soupravy
Po technicích údržby projdou školením na nových vlacích také strojvedoucí-instruktoři, strojvedoucí, vozmistři, vlakvedoucí a průvodčí.
České dráhy tento týden odstartovaly sérii školení svých zaměstnanců z řad techniků, strojvedoucích, vozmistrů a průvodčích na nové soupravy ComfortJet. Aktuálně jsou k dispozici čtyři soupravy ComfortJet, které mají různé řazení podle plánovaných zkoušek.
„Jeden z těchto vlaků je nyní přistaven v pražském depu pro školení našich zaměstnanců. Tento týden začínáme se školením techniků, kteří se budou o nové jednotky starat v depu. Na ně naváže v dalších týdnech školení pro strojvedoucí, vlakvedoucí a další provozní profese,“ uvedl náměstek šéfa ČD pro servis Michal Kraus.
Za údržbu kolejových vozidel se školení účastní technici, kteří budou řídit údržbu, mechanici elektronických zařízení, elektromechanici, mechanici kolejových vozidel a zámečníci. Tito zaměstnanci se věnují například údržbě klimatizačních jednotek, centrálních zdrojů energie, informačních systémů, vzduchových rozvodů nebo brzdových systémů.
Po technicích údržby projdou školením na nových vlacích také strojvedoucí-instruktoři, strojvedoucí, vozmistři, vlakvedoucí a průvodčí. Každé školení má teoretickou část v učebně a praktickou v soupravě. V první fázi během března se školení zúčastní zhruba stovka zaměstnanců především z pražských provozních pracovišť. Další stovky zaměstnanců z různých regionů projdou školením v dalších měsících, kdy už se ComfortJety budou uvádět do zkušebního provozu.
České dráhy si u konsorcia Siemens Mobility/Škoda Group objednaly 20 devítivozových souprav ComfortJet. Kontrakt z roku 2021 má hodnotu 12,5 miliardy korun. V letošním roce se předpokládá zahájení zkušebního provozu u osmi souprav v dočasném řazení bez řídicího a restauračního vozu. K soupravám bude možné dočasně připojit z obou stran další vozy klasické stavby, například další vůz 1. třídy nebo restaurační vůz .
Zkušební provoz by se měl uskutečnit na spojích Praha – Bohumín, Bohumín – Praha – Františkovy Lázně a Praha – Berlín.
Všech 20 jednotek v kompletní sestavě má být dodáno do konce roku 2026. V cílovém stavu se předpokládá jejich nasazení na linky Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň, Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec – Villach a Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.
V hotové verzi budou netrakční jednotky 239 metrů dlouhé. Nabídnou místo pro 555 cestujících, z toho 99 v 1. třídě (tam budou mít cestující k dispozici mimo jiné bezdrátové nabíječky). Jednotky budou tlakotěsné s velkoprostorovými oddíly, uspořádání bude zčásti letecké a zčásti tváří v tvář.
Zkušební provoz vlaků ComfortJet se rychle blíží. Společně s partnery @SiemensMobility a @SkodaGroupCZ zahajujeme školení techniků, strojvedoucích a průvodčích na nových vlacích ComfortJet. Zaměřujeme se na údržbu a provoz souprav tak, aby zaměstnanci získali potřebné dovednosti.… pic.twitter.com/4elnxyDHPx
— Michal Krapinec (@MKrapinec) March 5, 2024