Miliardová oprava podorlické tratě. Vlaky zrychlí, cestující čekají výluky
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat firmu, která zmodernizuje trať Týniště nad Orlicí – Broumov. Cestování po trati by se mělo po dokončení zrychlit až o šestnáct minut. Očekávaná hodnota zakázky činí 1,078 miliardy korun, což je předpoklad projektanta. Vzhledem ke zkušenostem z posledních větších zakázek se dá ale očekávat, že se cena v soutěži výrazně sníží.
Na 78 kilometrů dlouhé trati chtějí železničáři revitalizovat jen vybrané úseky o celkové délce 28,6 km. Součástí akce jsou úpravy kabelizace a zařízení přejezdů mezi Hronovem a Policí nad Metují a Teplicemi nad Metují a Meziměstím.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše by se po roce 2020 měla jízdní doba na trati po zavedení nového provozního konceptu zkrátit až o 16 minut. Podmínkou je ale nasazení jiných vozidel, než na trase jezdí dosud. „Do roku 2020 se zkrácení cestovní doby nepředpokládá, mírné úspory v jízdních dobách budou využity ke zvýšení stability provozu na trati,“ dodal Illiaš.
Kompletní rekonstrukce včetně výstavby nástupišť se dočkají i některá nádraží. Nové perony vzniknou v Novém Městě nad Metují, Václavicích a Hronově, v Bohuslavicích nad Metují je navržena částečná rekonstrukce kolejiště.
Nové nástupiště čeká cestující rovněž v zastávkách Pohoří, Bohuslavice nad Metují zast., Černčice a Náchod-Běloves. Ve Velkém Poříčí dojde k prodloužení nástupiště. Součástí akce je i výměna zabezpečovacího zařízení. U hlavních výhybek dojde k instalaci elektrického ohřevu.
SŽDC počítá s tím, že stavby začnou ještě do konce října, vše ale závisí na průběhu soutěže. Například velkou zakázku na modernizaci koridoru mezi hlavním nádraží v Praze a Hostivaří tendruje správa železnic kvůli sporům soutěžících už přes rok.
Revitalizace podorlické tratě se neobejde bez výluk. Ta největší čeká cestující příští rok od září do prosince v úseku Opočno pod Orlickými horami – Náchod, a pak na jaře 2019 od března do května mezi Náchodem a Hronovem.
Pojmem revitalizace SŽDC zpravidla označuje větší opravu tratí, v nedávné minulosti takto například dala do pořádku trať 030 mezi Libercem a Starou Pakou.