Měsíční test: Plavební značky vytyčí pilíře provizorní lávky u Libeňského mostu
V zájmu lepší manévrovatelnosti plavidel bude po dobu zkušebního provozu pole mostu u levého břehu průjezdné obousměrně.
Hrátky kolem zchátralého Libeňského mostu začínají ovlivňovat i dopravu na řece pod ním. V měsíci od 21. února do 21. března bude lodní doprava testovat možné umístění pilířů provizorní lávky, která má během rekonstrukce mostu sloužit pěším.
Do řeky budou na žádost společnosti Metrostav TBR umístěny značky, které vytyčí umístění podpěr. „Během zkušebního provozu je třeba ověřit, zda umístění takto navržené lávky nebude mít vliv na bezpečnost plavebního provozu. Po ukončení tohoto zkušebního provozu dojde k jeho vyhodnocení a případné optimalizaci umístění pilířů lávky,“ sdělila deníku Zdopravy.cz ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.
Provizorní přemostění i s inženýrskými sítěmi mělo vzniknout už loni, kvůli přepracování projektu k tomu ale zatím nedošlo. Most z roku 1928 je v horším stavu než se čekalo, takže místo rekonstrukce se bude budovat de facto nově jako „tvarová replika„.
Konsorcium firem, které most mají opravit, vede právě Metrostav TBR. V tendru zvítězilo s částkou 2,181 miliardy korun a s nutnou tramvajovou výlukou 365 dní. Zakázka byla zadána formou Design & Build, vítěz tedy musí zpracovat i projekt. Práce by měly začít letos.
Nutnost umístění lávky vyvolala i další změnu plavebních podmínek během testovacího provozu. V zájmu lepší manévrovatelnosti plavidel bude po dobu zkušebního provozu pole mostu u levého břehu průjezdné obousměrně. Dosud byla v profilu Libeňského mostu k dispozici pro plavbu dvě jednosměrná pole.
„Toto řešení vzniklo po konzultaci s provozovateli nákladní vodní dopravy. Definitivní způsob značení průjezdných polí mostu vzejde z vyhodnocení výše popsaného zkušebního provozu,“ doplnila Němcová. Nákladní lodě navážejí především materiál do nedaleké betonárky na Rohanském ostrově.