V Plzni začala proměna bývalého koridoru na cyklostezku
První část má být hotová v létě, vznikne nejdelší in-line dráha v Plzni.
V Plzni začala stavba nové cyklostezky do Chrástu. Povede po tělese někdejší koridorové trati z Prahy do Plzně. Po tomto úseku přestaly jezdit vlaky v roce 2018 v souvislosti s otevřením Ejpovických tunelů. Hotovo by mělo být letos.
O zahájení stavby informovala Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Jde o společný projekt kraje a Plzně. „Letos bude celý úsek bývalé železniční trati z Doubravky až do Chrástu proměněn na pohodlnou cyklostezku. Nejméně polovina úseku bude hotova do začátku léta, zbytek do podzimu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar. Podotkl současně, že s doubraveckým městským obvodem řeší i lokalitu Psovského údolí kvůli nástupu na nově budovanou cyklostezku.
Celá cyklostezka bude dlouhá osm kilometrů, z toho šest kilometrů bude asfalt. Vznikne tak nejdelší in-line trasa v okolí Plzně o délce takřka 6 000 m.
Cena v soutěži výrazně spadla: ze 46 milionů na 29,6 milionu korun. Zakázku získala společnost Roadfin stavby. Projekt z většiny zaplatí evropská dotace. Trať se snažilo ještě zachránit sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz jako zálohu při problémech v Ejpovických tunelech, ale marně. Dotace na stavbu tunelů a dříve schválený projekt počítal i s likvidací trati.