Navrhněte logo kobkám pod viaduktem, vyzývá Praha. Autorům nabízí 100 000 korun
Od návrhu město očekává výstižnost a zapamatovatelnost.
Po zkušebním zasklení prvního oblouku pražského železničního Negrelliho viaduktu postupuje projekt do další fáze. Městská společnost Trade Centre Praha (TCP), která má stavební úpravy a využití prostorů pod viaduktem na starosti, vyhlásila soutěž o návrh loga a vizuální identity projektu.
Pod názvem Viadukt Karlín, se má v následujících letech zkultivovat prostor pod oblouky Negrelliho viaduktu. Po vzoru evropských metropolí se zde vybuduje nové společensko-kulturní centrum.
Soutěžní návrhy na logo a grafickou identitu je možné podávat do 29. února.
Autoři tří vybraných návrhů obdrží skicovné 15 000 korun, vítěz pak 100 000. Vytvořený logotyp bude základem jednotného vizuálního stylu viaduktu a prostoru oblouků pod viaduktem a podkladem pro následné vytvoření grafického manuálu.
Od návrhu město očekává „výstižnost, nezaměnitelnost, jednotnou myšlenku a zapamatovatelnost“.
Další oblouky počkají
Negrelliho viadukt je s délkou 1120 metrů nejdelším železničním mostem v Česku. Jeho rekonstrukce probíhala od roku 2018 v rámci trasy rychlodráhy do Kladna a na pražské letiště.
V současné době se dokončuje zasklení a vybavení oblouku číslo 36, který má být pilotním prostorem projektu. Je na rohu Sokolovské ulice a ulice Prvního pluku, před rekonstrukcí viaduktu sloužil jako garáž. Vznikne v něm informační centrum, jeho otevření se zatím rýsuje na březen či duben.
Jelikož je viadukt památkově chráněn, bude se po dobu dvouletého zkušebního provozu zkoumat zejména vliv změn teplot na viadukt a zároveň na zasklení a vnitřní konstrukci. Pro případ problémů je stavba plně demontovatelná.
Praha zasklila první oblouk Negrelliho viaduktu. Bude testovat teploty a hledat nájemce
Pokud se projekt osvědčí a nebude mít vliv na památku ani její železniční provoz, začnou se zasklívat i ostatní otevřené oblouky. Podle magistrátu by tam měly vzniknout kavárny, bistra, kulturní projekty či zázemí pro start-upy.
TCP zatím rozděluje využití oblouků ze 40 procent na čistě komerční se smlouvou na pět let. Dalších 40 procent by mělo fungovat v „kreativním módu“ za zvýhodněnou cenu na tři roky. Poslední pětina oblouků pak bude určena právě start-upům. Projekt by měl jako celek tvořit podle představitelů Prahy zisk.