ŘSD vymýšlí novou silnici u Brna. Jižní tangenta by propojila D52 a D2
Ředitelství silnic a dálnic chystá na jih od Brna novou silnici, kterou dosud ani neumístilo do seznamu připravovaných projektů na
Ředitelství silnic a dálnic chystá na jih od Brna novou silnici, kterou dosud ani neumístilo do seznamu připravovaných projektů na svých webových stránkách. Necelých pět kilometrů dlouhá spojnice má propojit dálnici D52 z Brna na Mikulov s dálnicí D2 z Brna do Bratislavy, současně se má i rozšířit část D2.
„Projekt je zatím v rané fázi přípravy,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Podle údajů v registru smluv už ŘSD zadalo zakázku za 8,9 milionu korun pětici firem v čele s Dopravoprojektem Ostrava na zpracování technické dokumentace a podkladů pro vyhodnocení vlivu stavby na životní prostředí.
Už letos v únoru byla dokončena inženýrskogeologická, hydrogeologická a environmentální studie, na kterou navázal geotechnický průzkum.
Podle Studeckého bude stavba takzvané Jižní tangenty rozdělena na dvě části: spojnici D52 mezi Rajhradem a dálnicí D2 u Chrlic a následně nutnou úpravu D2 od napojení D52 do MÚK Brno-jih s dálnicí D1. Díky novému trasování by se mělo odlehčit především mimořádně vytíženému úseku části D1 kolem Brna mezi křižovatkami Brno-centrum a Brno-jih, který patří k nejzatíženějším v zemi.
Jižní tangenta bude vedená jako čtyřproudá dálnice, délka bude 4,66 kilometru. Zkapacitnění D2 bude dlouhé 4,48 kilometru. Na trase má být celkem 12 mostů a pět mimoúrovňových křižovatek.
Přípravy jsou teprve na začátku, dá se ale čekat velký odpor některých obcí a občanských sdružení. Tangenta se dostala už dříve do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, v roce 2012 je ale Nejvyšší správní soud zrušil. Jihomoravský kraj aktuálně prověřuje více variant, jak silniční dopravu v okolí Brna řešit.