Krakov nakoupí až 90 nových tramvají, shání tři různé verze
Dopravce chce nákup uskutečnit prostřednictvím rámcových smluv.
Krakovský dopravní podnik MPK Kraków vypsal v závěru loňského roku tři výběrová řízení na nákup až 90 nových tramvají. Uskutečnit jej chce prostřednictvím rámcových smluv, uzavřeny budou na čtyři roky. Jednotliví dodavatelé se budou v každém z řízení vybírat zvlášť.
MPK Kraków shání v jednotlivých tendrech maximálně 30 jednosměrných tramvají dlouhých 32 až 34 metrů, maximálně 30 stejně dlouhých obousměrných tramvají a maximálně 30 tramvají o délce 42 až 45 metrů.
Právě výběrové řízení na nejdelší z poptávaných tramvají je podle webu Transport-publiczny.pl nejzajímavější. Krakovský dopravce je aktuálně jediným v Polsku, který již tramvaje o délce přesahující 40 metrů využívá. Jedná se o Krakowiaky z dílny domácí Pesy.
Zajímavý je rovněž požadavek na vybavení systémem pro jízdu mimo troleje u prvního vozu z celé dodávky. Zbylé budou na instalaci akumulátorů připraveny alespoň prostorově. Tramvaje mají být schopné ujet mimo trolejové vedení minimálně tři kilometry v centru města, kde Krakov před pár lety takový úsek plánoval. Identické řešení již dopravce používá u některých vozů Lajkonik.
V každém z řízení bude nabízená cena rozhodovat z 50 %, technické parametry ze 34 %, záruční doba na jednu tramvaj ze 6 %, průměrná spotřeba elektrické energie na kilometr rovněž ze 6 % a počet článků tramvaje ze 4 %. Zájemci mohou nabídky podávat do 2. února. U všech tramvají se předpokládá životnost minimálně 30 let s průměrným ročním nájezdem 80 000 kilometrů.