Aircraft Industries usiluje o zakázku z Nepálu, státnímu dopravci nabídl své L 410
Dva konkurenti nabídli letouny Dornier Do 228 a DHC-6 Twin Otter.
Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries se uchází o zakázku od Nepal Airlines. Informoval o tom web aerotelegraph.com. Státní dopravce se sídlem v Káthmándú hodlá expandovat na vnitrostátním trhu, chybí mu však potřebná malá letadla schopná krátkého vzletu a přistání (STOL).
Nepálské letecké společnosti se ozvali celkem tři výrobci. Zmíněný Aircraft Industries podal nabídku na své L 410, Hindustan Aeronautics nabídl licenčně vyráběné Dorniery Do 228 a De Havilland Canada stroje Twin Otter. Portálu Khabar to řekl mluvčí Nepal Airlines.
Konkurenční souboj nebude pro kunovického výrobce jednoduchý, favoritem by měli být Kanaďané. Nepal Airlines už totiž dvěma letouny DHC-6-300 Twin Otter disponují. Provozuschopný je podle dostupných informací nejspíše jen jeden z nich.
Flotila Nepal Airlines se už pak skládá jen ze dvou dvou Airbusů A320 a dvou Airbusů A330. Ani jeden z těchto typů však není pro nepálská vnitrostátní letiště s krátkými ranvejemi, kam chce dopravce létat, vhodný. Aerolinky by rády začaly s poptávanými stroji schopnými krátkého vzletu a přistání obsluhovat letiště Suketar, Ilam, Gulmi, Dolpa, Manang a Jumla.
O kolik nových letadel mají Nepal Airlines zájem, není v tuto chvíli jasné. Dříve se s odvoláním na nepálskou vládu hovořilo o akvizici deseti kusů. Aktuálně se spekuluje o sedmi. Existoval dokonce pětiletý plán na rozšíření flotily o 32 letounů. Ten ale počítal i s proudovými stroji na mezinárodní trasy. Nyní ovládají Nepal Airlines jen 0,14 procenta podílu na domácím trhu.