Austrian musí na Dreamlinery počkat, Lufthansa Group řeší zpožděné dodávky nových letadel
S novými stroji by mohl rakouský dopravce zpočátku obsluhovat i evropské destinace.
Letecká společnost Austrian Airlines bude muset na převzetí Boeingů 787 Dreamliner počkat. V rozhovoru pro web AeroTelegraph to naznačil provozní ředitel rakouského dopravce Francesco Sciortiono. Lufthansa Group, z jejíž flotily má polovina z celkem desíti strojů pocházet, řeší stejně jako celá letecká branže zpoždění v dodávkách nových letadel. Ta přitom potřebuje, chce jimi převedené Dreamlinery nahradit.
Austrian původně očekával první z Dreamlinerů již na začátku příštího roku, dalších devět strojů měl získat do roku 2028. Plánoval jimi postupně nahradit stárnoucí Boeingy 777 a 767. Dopravce předpokládá, že každou zimu získá dva Dreamlinery.
Podle Sciortina by mohly nové širokotrupé letouny zpočátku obsluhovat evropské trasy. Mohli by se na nich trénovat piloti. Tento postup je běžný, například do Prahy už tak v minulosti zamířil Boeing 777 letecké společnosti Swiss. Sciortino řekl, že variantou je i nasazení strojů na pravidelné spojení s New Yorkem. Dopravce by tak mohl zužitkovat častou frekvenci relativně krátké dálkové trasy, a to rovněž k výcviku.
„Brzy budeme mít v provozu deset dálkových letadel místo současných devíti. Když se ale podíváte na náš současný mix destinací na krátké a dlouhé vzdálenosti, určitě je zde stále prostor pro další dálkové spoje,“ odpověděl Sciortino na otázku, co bude dále s dálkovou flotilou Austrianu, a jestli v budoucnu přibudou další destinace.
Nyní zavádí Austrian do své flotily menší Airbusy A320neo. Pátý letoun v pořadí získá ještě tento měsíc. Aerotelegraph informoval o spekulacích o akvizici šesti Airbusů A321neo, dle Sciortina o tom prý v současné době není rozhodnuto. Dodal ale, že zvěsti o přesných číslech pocházejí z toho, že aktuálně provozují šest Airbusů A321 a bylo by tedy logické, kdyby je nahradili stejným počtem novějších letounů A321neo.